Strona główna Nabór AKTUALNY NABÓR

AKTUALNY NABÓR

Od edycji DOC LAB POLAND 2019 przyjmujemy jedynie zgłoszenia za pośrednictwem formularza on-line

 

 

zgłoś projekt

Wszelkie pytania prosimy kierować mailem na adres: info@doclab.pl

Fundacja Filmowa im. Władysława Ślesickiego wraz z Krakowskim Festiwalem Filmowym ogłaszają nabór na DOC LAB POLAND – największy w Polsce program dla profesjonalnych twórców filmów dokumentalnych.
Aplikacje przyjmowane są na dwa odrębne komponenty: DOC LAB START dla projektów w developmencie lub DOC LAB GO! dla filmów w montażu. Termin zgłoszeń to 15 stycznia 2019. Najlepsze projekty otrzymają nagrody, w 2018 roku ich pula wyniosła 86 000 zł. 20 grudnia odbędzie się dzień otwarty dla kandydatów. 

pastedGraphic_1.png

DOC LAB START – dla projektów filmowych w fazie developmentu lub wczesnych zdjęć; udział biorą: reżyser i producent. Projekty pełno- lub średniometrażowe, nie krótsze niż 50 min.

Rozwój projektu: konsultacje merytoryczne (ewolucja tematu i dramaturgii, wybór bohaterów i sposobu narracji) oraz producenckie (np. budżet i plan finansowania), opracowanie koncepcji prezentacji projektu, poszukiwanie partnerów do produkcji i finansowania.

Trzy intensywne sesje: początek kwietnia, przełom maja i czerwca (w ramach KFF Industry) oraz połowa października. Udział w pitchingu DOCS TO START! na 59. Krakowskim Festiwalu Filmowym i indywidualne spotkania z producentami, funduszami filmowymi, przedstawicielami TVP, HBO i zagranicznych marketów koprodukcyjnych (Amsterdam, Lipsk, Jihlava, Sheffield i inne), ekspertami (EDN, Tribeca).

pastedGraphic_2.png

DOC LAB GO! – dla filmów w fazie montażu; udział biorą: reżyser i producent, a w pierwszej i ostatniej sesji ewentualnie także montażysta. Projekty pełno- lub średniometrażowe.

Konsultacje wersji montażowych z wybitnymi montażystami i reżyserami. Opracowanie strategii komunikacji, promocji i dystrybucji filmu, przygotowanie pakietów promocyjnych, konsultacje z dystrybutorami i agentami sprzedaży. Opracowanie strategii festiwalowych.

Trzy intensywne sesje: pierwsza połowa kwietnia, przełom maja i czerwca (w ramach KFF Industry) oraz połowa października. Udział w pitchingu DOCS TO GO! na 59. Krakowskim Festiwalu Filmowym i indywidualne spotkania z selekcjonerami najważniejszych światowych festiwali (IDFA, DOK Leipzig, Hot Docs, Berlinale, Visions du reel), dystrybutorami, agentami sprzedaży (Autlook Film Sales, Deckert Distribution, Wide House, First Hand Films, Doc Alliance Films), redaktorami zamawiającymi – poszukiwanie partnerów dystrybucyjnych. DOCS TO GO! jest organizowany od 2012 roku przez Polski Instytut Sztuki Filmowej i Krakowską Fundację Filmową, od 2015 we współpracy z DOC LAB POLAND.

Opłaty za udział w całym programie wynoszą 1200 zł + VAT za projekt (uczestnictwo do dwóch osób, płatne po zaakceptowaniu projektu). Regulamin, szczegóły oraz formularz zgłoszeniowy znajdują się na www.doclab.pl  Wypełniony formularz wraz załącznikami należy wysyłać na info@doclab.pl . Termin zgłaszania aplikacji upływa 15 stycznia 2019 o godz. 23:59; aplikowanie na program jest bezpłatne. Najciekawsze projekty i najlepsze prezentacje otrzymają nagrody. W edycji 2018 pula nagród finansowych i rzeczowych wyniosła 86 000 zł. Były to: Nagroda HBO w wysokości 10 000 zł na rozwój filmu, Nagroda Krakowskiego Klastra Filmowego – bon na usługi produkcyjne o wartości 30 000 zł, Nagroda Coloroffon – bon na usługi postprodukcyjne w wysokości 25 000 zł, Nagroda Lightcraft – bon na usługi postprodukcyjne w wysokości 15 000 zł oraz wyróżnienia: Wyróżnienie European Documentary Network – zaproszenie na pitching Lisbon Docs, Wyróżnienie DOK Leipzig – zaproszenie na Co-pro Meetings w Lipsku, oraz Wyróżnienie IDF w Pradze – zaproszenie na East Doc Platform.

W czwartek, 20 grudnia, w siedzibie Fundacji odbędzie się dzień otwarty dla kandydatów, podczas którego organizatorzy będą odpowiadać na pytania kandydatów. O zapisach na te konsultacje i szczegółach poinformujemy na www.doclab.pl oraz na www.facebook.com/doclabpoland/

DOC LAB POLAND 2019 to program dla filmowców-dokumentalistów (reżyserów i producentów) mających już za sobą pierwsze zrealizowane produkcje. Jest to program konsultacyjny, w którym eksperci i uczestnicy są równorzędnymi partnerami, prowadzą dyskusje i wspólnie zastanawiają się nad najlepszymi rozwiązaniami dla filmów. Wśród polskich tutorów znajdują się m.in. reżyserzy Paweł Łoziński, Lidia Duda, Maria Zmarz-Koczanowicz, Bartek Konopka, montażyści: Dorota Wardęszkiewicz, Rafał Listopad, czy Jarosław Kamiński. Eksperci z zagranicy to m.in. szefowa festiwalu DOK Leipzig – Leena Pasanen, dyrektorzy European Documentary Network – Paul Pauwels i Mikael Opstrup, szefowa produkcji HBO Europe Hanka Kastelicova, selekcjonerka festiwalowa Rada Šešić, agenci sprzedaży Peter Jäger, Irena Taskovski, Stefan Kloos, tutorka EAVE Lise Lense Møler, szefowa Women Make Movies Debra Zimmerman, Elizabeth Radshaw z Hot Docs Forum czy szefowa CPH:Forum Tereza Simikova.

Drugim ważnym elementem programu są – organizowane w ramach KFF Industry – prezentacje  (pitchingi) dla międzynarodowego grona ekspertów oraz indywidulane spotkania z nimi, które odbywają się w ramach Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Uczestnicy komponentu START spotykają się z potencjalnymi koproducentami i instytucjami finansującymi produkcję, uczestnicy komponentu GO! – z selekcjonerami festiwalowymi i partnerami do dystrybucji. W roku 2017 do grona partnerów DOC LAB POLAND dołączył Warszawski Festiwal Filmowy – w jego trakcie odbywa się trzecia sesja konsultacyjna, a projekty uczestników zostaną zaprezentowane ekspertom, którzy przyjeżdżają także na ten festiwal.

Stawiamy na dokument z autorskim i kreacyjnym podejściem – nie tylko społeczny, ale również historyczny, biograficzny, sportowy czy muzyczny. Zapraszamy projekty pełnometrażowe lub godzinne (50 min) z potencjałem międzynarodowym – mówi Adam Ślesicki, dyrektor programu.

Celem DOC LAB POLAND jest pomoc przy nawiązaniu koprodukcji oraz wsparcie dystrybucji i szans festiwalowych realizowanych filmów. Po publicznych prezentacjach odbywa się w sumie ok. 300 indywidualnych spotkań z potencjalnymi partnerami, którzy są nastawieni na poszukiwanie polskich projektów i kontaktów z polską branżą dokumentalną. W poprzednich edycjach DOC LAB POLAND uczestniczyło po ok. 20 projektów. Udział wzięli m.in. nominowani do Oscara: Tomasz Śliwiński i Magda Hueckel, Michał Bielawski, Jacob Dammas, Piotr Stasik, Marcin Sauter, Konrad Szołajski, Eliza Kubarska, Maciej Cuske, Elwira Niewiera, Piotr Rosołowski, Agnieszka Zwiefka, Aleksandra Maciuszek oraz tacy producenci jak: Anna Wydra, Dawid Janicki, Aneta Zagórska, Witold Bereś, Maciej Kubicki, Krzysztof Szpetmański, Sasha Harari, Anna Gawlita, Mikołaj Pokromski, Małgorzata Zacharko  i inni.

Organizatorem DOC LAB POLAND jest Fundacja Filmowa im. Władysława Ślesickiego, a głównym partnerem i współorganizatorem 2. sesji – Krakowski Festiwal Filmowy. Program jest wspierany przez DOK Leipzig, najważniejszy niemiecki festiwal filmów dokumentalnych, EDN – European Documentary Network, czeski  IDF – Institute of Documentary Film oraz Warszawski Festiwal Filmowy.

Partnerami edycji 2018 byli: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Instytut Adama Mickiewicza i Culture.pl, Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej, FINA Filmoteka Narodowa Instytut Audiowizualny, Polski Instytut Sztuki Filmowej, Marszałek Województwa Mazowieckiego, HBO Europe, Creative Europe Desk Polska, Mazovia Warsaw Film Commission i Mazowiecki Instytut Kultury, Krakowskie Biuro Festiwalowe i Krakow Film Commission, Krakowski Park Technologiczny, Krakowski Klaster Filmowy, kancelaria MKZ Partnerzy oraz Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych. Patronami Medialnymi w 2018 byli: Film Pro, Film & TV Kamera, Polish Docs i TVP Kultura. Prezentacja DOCS TO GO! jest organizowana od 2012 roku przez PISF i Krakowską Fundację Filmową, a od 2015 we współpracy z DOC LAB POLAND.