Strona główna Participation AKTUALNY NABÓR

AKTUALNY NABÓR

NABÓR DO 6. EDCYJI – DOC LAB POLAND 2020 ZAKOCZONY!

Zgłoszenia przyjmowane były do 15 stycznia 2020

Od edycji DOC LAB POLAND 2019 zgłoszenia przyjmowane były za pośrednictwem formularza on-line

http://formularz.doclab.pl/#/nowy

 

 

Wszelkie pytania prosimy kierować mailem na adres: info@doclab.pl

Fundacja Filmowa im. Władysława Ślesickiego wraz z Krakowskim Festiwalem Filmowym ogłaszają nabór na DOC LAB POLAND – największy w Polsce program dla profesjonalnych twórców filmów dokumentalnych.
Aplikacje przyjmowane są na dwa odrębne komponenty: DOC LAB START dla projektów w developmencie lub DOC LAB GO! dla filmów w montażu. 
Najlepsze projekty otrzymają nagrody!

pastedGraphic_1.png

DOC LAB START – dla projektów filmowych w fazie developmentu lub wczesnych zdjęć; udział biorą: reżyser i producent. Projekty pełno- lub średniometrażowe, nie krótsze niż 50 min.

Rozwój projektu: konsultacje merytoryczne (ewolucja tematu i dramaturgii, wybór bohaterów i sposobu narracji) oraz producenckie (np. budżet i plan finansowania), opracowanie koncepcji prezentacji projektu, poszukiwanie partnerów do produkcji i finansowania.

Trzy intensywne sesje: początek kwietnia, przełom maja i czerwca (w ramach KFF Industry) oraz połowa października. Udział w pitchingu DOCS TO START! na 59. Krakowskim Festiwalu Filmowym i indywidualne spotkania z producentami, funduszami filmowymi, przedstawicielami TVP, HBO i zagranicznych marketów koprodukcyjnych (Amsterdam, Lipsk, Jihlava, Sheffield i inne), ekspertami (EDN, Tribeca).

pastedGraphic_2.png

DOC LAB GO! – dla filmów w fazie montażu; udział biorą: reżyser i producent, a w pierwszej i ostatniej sesji ewentualnie także montażysta. Projekty pełno- lub średniometrażowe.

Konsultacje wersji montażowych z wybitnymi montażystami i reżyserami. Opracowanie strategii komunikacji, promocji i dystrybucji filmu, przygotowanie pakietów promocyjnych, konsultacje z dystrybutorami i agentami sprzedaży. Opracowanie strategii festiwalowych.

Trzy intensywne sesje: pierwsza połowa kwietnia, przełom maja i czerwca (w ramach KFF Industry) oraz połowa października. Udział w pitchingu DOCS TO GO! na 59. Krakowskim Festiwalu Filmowym i indywidualne spotkania z selekcjonerami najważniejszych światowych festiwali (IDFA, DOK Leipzig, Hot Docs, Berlinale, Visions du reel), dystrybutorami, agentami sprzedaży (Autlook Film Sales, Deckert Distribution, Wide House, First Hand Films, Doc Alliance Films), redaktorami zamawiającymi – poszukiwanie partnerów dystrybucyjnych. DOCS TO GO! jest organizowany od 2012 roku przez Polski Instytut Sztuki Filmowej i Krakowską Fundację Filmową, od 2015 we współpracy z DOC LAB POLAND

DOC LAB POLAND to program dla filmowców-dokumentalistów (reżyserów i producentów) mających już za sobą pierwsze zrealizowane produkcje. Jest to program konsultacyjny, w którym eksperci i uczestnicy są równorzędnymi partnerami, prowadzą dyskusje i wspólnie zastanawiają się nad najlepszymi rozwiązaniami dla filmów. Wśród polskich tutorów znajdują się m.in. reżyserzy Paweł Łoziński, Lidia Duda, Maria Zmarz-Koczanowicz, Bartek Konopka, montażyści: Dorota Wardęszkiewicz, Rafał Listopad, czy Jarosław Kamiński. Eksperci z zagranicy to m.in. szefowa festiwalu DOK Leipzig – Leena Pasanen, dyrektorzy European Documentary Network – Paul Pauwels i Mikael Opstrup, szefowa produkcji HBO Europe Hanka Kastelicova, selekcjonerka festiwalowa Rada Šešić, agenci sprzedaży Peter Jäger, Irena Taskovski, Stefan Kloos, tutorka EAVE Lise Lense Møler, szefowa Women Make Movies Debra Zimmerman, Elizabeth Radshaw z Hot Docs Forum czy szefowa CPH:Forum Tereza Simikova.

Drugim ważnym elementem programu są – organizowane w ramach KFF Industry – prezentacje  (pitchingi) dla międzynarodowego grona ekspertów oraz indywidulane spotkania z nimi, które odbywają się w ramach Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Uczestnicy komponentu START spotykają się z potencjalnymi koproducentami i instytucjami finansującymi produkcję, uczestnicy komponentu GO! – z selekcjonerami festiwalowymi i partnerami do dystrybucji. W roku 2017 do grona partnerów DOC LAB POLAND dołączył Warszawski Festiwal Filmowy – w jego trakcie odbywa się trzecia sesja konsultacyjna, a projekty uczestników zostaną zaprezentowane ekspertom, którzy przyjeżdżają także na ten festiwal.

Stawiamy na dokument z autorskim i kreacyjnym podejściem – nie tylko społeczny, ale również historyczny, biograficzny, sportowy czy muzyczny. Zapraszamy projekty pełnometrażowe lub godzinne (50 min) z potencjałem międzynarodowym – mówi Adam Ślesicki, dyrektor programu.

Celem DOC LAB POLAND jest pomoc przy nawiązaniu koprodukcji oraz wsparcie dystrybucji i szans festiwalowych realizowanych filmów. Po publicznych prezentacjach odbywa się w sumie ok. 300 indywidualnych spotkań z potencjalnymi partnerami, którzy są nastawieni na poszukiwanie polskich projektów i kontaktów z polską branżą dokumentalną. W poprzednich edycjach DOC LAB POLAND uczestniczyło po ok. 20 projektów. Udział wzięli m.in. nominowani do Oscara: Tomasz Śliwiński i Magda Hueckel, Michał Bielawski, Jacob Dammas, Piotr Stasik, Marcin Sauter, Konrad Szołajski, Eliza Kubarska, Maciej Cuske, Elwira Niewiera, Piotr Rosołowski, Agnieszka Zwiefka, Aleksandra Maciuszek oraz tacy producenci jak: Anna Wydra, Dawid Janicki, Aneta Zagórska, Witold Bereś, Maciej Kubicki, Krzysztof Szpetmański, Sasha Harari, Anna Gawlita, Mikołaj Pokromski, Małgorzata Zacharko  i inni.