Strona główna Program CEDOC – MARKET KOPRODUKCYJNY

CEDOC – MARKET KOPRODUKCYJNY

PRZEDSTAWIAMY UCZESTNIKÓW 11. EDYCJI CEDOC MARKET

Tegoroczny CEDOC – Central European Documentary Co-Production Market, jedyny w Polsce dokumentalny market koprodukcyjny dla producentów, którzy poszukują partnerów z Europy i ze świata, będzie gościć 32 projekty dokumentalne. Do dokumentów zgłoszonych m.in. z Polski dołączyły projekty z Niemiec, Izraela, Włoch, Francji, Czech, Słowacji, Azerbejdżanu, Wielkiej Brytanii ,Austrii, Belgii, Chorwacji, Iranu, Litwy, Łotwy, Portugalii, Szwecji i USA. Wśród ekspertów marketu znajdą się  zarówno  doświadczeni producenci, jak i agenci sprzedaży, przedstawiciele festiwali, funduszy filmowych i nadawców ( Pełną listę kilkudziesięciu ekspertów zaprezentujemy niebawem.

Wśród wyselekcjonowanych na CEDOC Market projektów są propozycje filmowe powstające na całym świecie. Ich twórcy ruszają tropem wydarzeń historycznych, mierzą się z obecnymi problemami lub indywidualnymi historiami zwyczajnych – niezwyczajnych ludzi. Jak wiadomo, życie piszę najlepsze scenariusze, a dokumentaliści są doskonałymi kronikarzami codzienności.

CEDOC MARKET (Central European Documentary Co-Production Market) ma na celu umożliwienie producentom dokumentalnym nawiązania kontaktów z partnerami w innych krajach, dzięki którym będą mogli zrealizować swoje filmy. W tym roku wydarzenie odbędzie się po raz jedenasty.

LISTA PROJEKTÓW CEDOC MARKET 2025:

  1. Austria, Niemcy, prod. Seehund Media. GmbH, “We Have The Keys”, reż. Timo Novotny
  2. Azerbejdżan, prod. Chinar Film, “The Hope Will Carry Us”, reż. Alemdar Faig
  3. Belgia, prod. Marina Danezi, “Searching for Thule”, reż. Yannis Karpouzis
  4. Chorwacja, prod. Artizana, “Dust In The Showcase”, reż. Daniel Pavlic
  5. Czechy, prod. Gnomon Production S.R.O., “The Fugitive”, reż. Michal Varga
  6. Czechy, prod. D1film s.r.o.,” Yetti on Black Asphalt”, reż. Martin Ryšavý
  7. Francja, prod. Les Films du Jour Prochain, “Gatsby in Motion”, reż. Bertrand Normand
  8. Iran, prod. Cinematales, “Lost in Tehran, Lost in Japan”, reż. Jafar Najafi
  9. Izrael, prod. udivsagi production ltd., “It Is What It Is”, reż. Gal Rosenbluth
  10. Litwa, prod. UKU films, “RepairMan”, reż. Marija Stonyte
  11. Łotwa, prod. Riverbed, “Beautiful Death”, reż. Andris Gauja
  12. Niemcy, prod. Sundays.Film GmbH, “The Last Daughter”, reż. Melissa Richer
  13. Niemcy, prod. Open Matter Studio, ”Babcia”, reż. Wiktor Filip Gacparski
  14. Niemcy, Francja, prod.  Voices Films, “Youth of the North”, reż. Evgeniia Leushkina
  15. Polska, Niemcy, prod. Oraz Myradov, “I’m not scared anymore”, reż. Tanya (Tatsiana) Svirepa
  16. Polska prod. Zygizaga Films, “In the Thunder Light / W błysku pioruna”, reż. Katarzyna Trzaska
  17. Polska prod. Cool Company Sp. z o.o., “Farewell to the Arctic / Pożegnanie z Arktyką”, reż. Edyta Wróblewska
  18. Polska, prod. AMP Polska z o.o. Edward Porembny, “Cecilia Project / Projekt Cecylia” reż. Edward Porembny
  19. Polska, prod. Breakthru Productions, “Witold Giersz 100 years – Frame after Frame / 100 LAT! Witold Giersz – Klatka za klatką”, reż. Dorota Welchman
  20. Polska, prod. Lumisenta Film Foundation, “Scars / Blizny”, reż. Małgorzata Imielska
  21. Portugalia, prod. Omaja, Unipessoal Lda., “Tomorrow”, reż. Diana Antunes
  22. Słowacja, prod. Ninja film, “Prometea”, reż. Michaela Kaliska
  23. Szwecja, prod. Picky Pictures AB, “Ship of Dreams”, reż. Johan von Sydow
  24. Ukraina, prod. Albatros Communicos, “Transparency Booth: Echoes of the Futured”, reż. Anna Kapustina, Alexander Mihalkovich
  25. Ukraina, prod. DIM Filmhouse LLC, “   533 Days – Separated by the Bridge”, reż. Serhii Zeinalov
  26. Ukraina, prod. Contemporary Ukrainian Cinema LLC, “From Radvanka”, reż. Tomi Hazhlinsky
  27. USA, Francja, Hiszpania, prod. Lady Who Productions, „Through the Eyes of Others”, reż. Meagan Adele Lopez
  28. USA, Wielka Brytania, prod. Speakit Productions, “Intimate Revolutions”, reż. Julia Maryanska
  29. Węgry, prod. Éclipse Film Kft., ”My Shining Darkness”, reż. Lia Lőrinczy
  30. Wielka Brytania, prod. Enemy Films / Varda Pictures, “Gaming the System 1989”, reż. Erik Richard H
  31. Wielka Brytania, Ukraina, prod. Bofa Productions / Albatros Communicos, “Black Sea, White Noise”, reż. The Black & Forth Collective (Sasha Belinskyi, Taras Osipov, Yulia Kovanova, Kieran Gosney)
  32. Włochy, prod. Raw Sight, “Mater”, reż. Michael Petrolini

Wydarzenie jest organizowane w ramach DOC LAB POLAND i KFF INDUSTRY, przez Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego we współpracy z Krakowskim Festiwalem Filmowym. 

—–

 

RUSZA NABÓR NA 11. EDYCJĘ CEDOC MARKET

28.05.2025 – 30.05.2025 PODCZAS 65. KRAKOWSKIEGO FESTIWALU FILMOWEGO!

ZGŁOSZENIA PRZYJMUJEMY DO 31 MARCA! 

Jeśli szukasz koproducentów do filmu dokumentalnego lub nowych projektów i talentów dokumentalnych lub po prostu chcesz poszerzyć swoje kontakty w branży, aplikuj już teraz!

Zgłoś się do 31 marca!

CEDOC MARKET (Central European Documentary Co-production Market) organizowany jest przez Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego, we współpracy z Krakowskim Festiwalem Filmowym. Jest to jedyne w Polsce wydarzenie koprodukcyjne dla producentów dokumentalnych, którzy poszukują partnerów polskich i zagranicznych. Market skupia się przede wszystkim na budowaniu kreatywnej współpracy między wschodnią a zachodnią, ale też północną i południową Europą. Przyjmujemy zgłoszenia z całego świata! Organizowane od 2015 roku wydarzenie jest częścią kilkudniowego programu DOC LAB POLAND i KFF INDUSTRY, na który składają się warsztaty, konsultacje oraz pitchingi polskich projektów dokumentalnych (DOCS TO START i DOCS TO GO). 

Kiedy: 28.05.2025- 30.05.2025 

Gdzie: Kraków, Krakowski Festiwal Filmowy

Zgłoszenia: http://doclab.pl/pl_PL/nabor/formularz/

Oprócz uczestniczących producentów, w CEDOC Market, w charakterze ekspertów biorą udział czołowi przedstawiciele światowej branży dokumentalnej. W poprzednich latach byli to: 

Debra Zimmermann, WOMEN MAKE MOVIES

Catherine Le Goff, ARTE G.E.I.E

Errko Lytinen, YLE

Lisa Kleiner Chanoff, KATAPULT FUND

Lise Lense Moller, EAVE

Wendy Ettinger, CHICKEN AND EGG

Alex Tondovsky, TONDOVSKY FILMS

Jonathan Taylor, NETFLIX

Aleksandra Derewienko, CAT & DOCS

Martina Droandi, AUTLOOK FILMS

Hanne Biermann, DECKERT DISTRIBUTION

Barbara Bouillon, ARTE G.E.I.E

Adriek van Nieuwenhuijzen, IDFA FORUM

Madelaine Russo, HOT DOCS FORUM

Nadja Tennstedt, DOK LEIPZIG INDUSTRY

Tereza Simikova, CPH DOX FORUM

Marion Czarny, FIPADOC

Jarmila Outratova, EMERGING PRODUCERS

Katarzyna Kostecka, CANAL+

Andrea Prenghyova, DOK INCUBATOR

Wim Vanacker, CANNES FILM FESTIVAL

Anna Trzebiatowska, SUNDANCE FF

Beata Calińska, SUNDANCE INDUSTRY

Stephanie Owens, SUNDANCE FILM FESTIVAL

Heather Haynes, HOT DOCS

Tereza Koldová, DOK Incubator

Sergio Fant, BERLINALE FF

Amir George, TRUE/FALSE FF

Betsy LeBlanc, PBS INTERNATIONAL

Mehdi Bekkar, AL JAZEERA DOCUMENATRY 

Hanka Kastelicova, HBO EUROPE 

Outi Rousu, Pystymetsa

Christian Popp, Tag Film

Robert Y. Chang, Young POV

Natalia Imaz, Parabellum film GmbH 

Yoko Imai, NHK i inni.


PROGRAM CEDOC MARKET 2025: 

28 MAJA, ŚRODA

ROZPOCZĘCIE

Oficjalne rozpoczęcie CEDOC Market, drink powitalny i wieczór networkingowy.


29 MAJA, CZWARTEK
CZĘŚĆ I – SESJA PITCHINGOWA DOCS TO START 

Sesja pitchingowa około 12 najlepszych polskich projektów w fazie rozwoju, które wzięły udział w warsztatach pod okiem tutorów programu DOC LAB POLAND. Po sesji możliwa jest rezerwacja spotkań one-to-one z wybranymi projektami. Formuła: publiczny pitching i spotkania indywidualne na życzenie (przede wszystkim dla zagranicznych uczestników CEDOC), uczestnicy CEDOC są odbiorcami pitchngu i nie prezentują publicznie swoich projektów.

CZĘŚĆ II  – CEDOC MARKET: OKRĄGE STOŁY 

Wybrane projekty zostaną zaproszone do wzięcia udziału w dodatkowych tematycznych spotkaniach stolikowych („round tables”) – w zeszłych latach tematami były: #DZIECI, #KOBIETY, #BIOGRAFIE/ARCHIWA, #PRAWA CZŁOWIEKA, #SPORT, #SZTUKA. Formuła: konsultacje w grupach, dyskusje. 

30 MAJA, PIĄTEK
CZĘŚĆ III  – CEDOC MARKET: SPOTKANIA INDYWIDUALNE 

Spotkania one-on-one z międzynarodową branżą dokumentalną: producentami, agentami sprzedaży, nadawcami telewizyjnymi, funduszami, a także przedstawicielami wiodących europejskich programów szkoleniowych i pitchingów. Podczas  spotkań producent-producent obie strony prezentują swoje projekty by stymulować koprodukcje. Formuła: spotkania indywidualne na życzenie i „speed dating”. 

Zakończenie CEDOC Market, gala DOC LAB POLAND i KFF INDUSTRY oraz Industry Party.

Kto może aplikować?

Uczestnikami są producenci. Przyjmujemy projekty dokumentalne (pojedyncze, pełno- lub średniometrażowe dokumenty oraz serie) w fazie rozwoju lub na wczesnym etapie produkcji.

Jak aplikować?

1. Z projektem – chcemy dowiedzieć się jak najwięcej o zgłaszanym projekcie, jego walorach artystycznych, potencjale międzynarodowym oraz o doświadczeniu producenta. Akceptujemy dokumenty powyżej 50 minut lub serie.

2. Bez projektu – jeśli nie masz projektu, który chciałbyś zaprezentować szerokiej branży międzynarodowej, ale szukasz nowych inspiracji lub projektów, które mógłbyś produkować lub koprodukować, zachęcamy do zgłoszenia profilu producenta. Kryterium wyboru w tym wypadku będzie doświadczenie producenta w koprodukcjach międzynarodowych. 

Zgłoś się do 31 marca!

 

Wymagane materiały w języku angielskim:

  • logline (max. 250 znaków ze spacjami)*
  • synopsis (max. 1500 znaków ze spacjami)*
  • biogram i filmografia reżysera (max. 500 znaków ze spacjami)*
  • bio i filmografia producenta (max. 500 znaków ze spacjami)
  • profil firmy (max. 500 znaków ze spacjami)
  • statusu projektu (pozyskani partnerzy, plan finansowania, potrzebne środki, itp.)*
  • dodatkowe materiały audiowizualne*:
  • fotosy (2-3; min. rozdzielczość 1800px x 1200px; jpg)
  • trailer / teaser (do 2 min.)

*wymagania tylko dla producentów aplikujących z projektem. UWAGA – w ramach strony katalogowej dla każdego projektu możemy umieścić biogramy maksymalnie 3 osób (np. 2 reżyserów i 1 producenta; 1 reżysera i 2 producentów).

Warunki udziału w markecie:

Udział w CEDOC Market jest płatny – 500 PLN +VAT dla uczestników z Polski, 120 EUR dla uczestników z zagranicy, koszty podróży, zakwaterowania i wyżywienia ponoszą uczestnicy. Wczesne zgłoszenie – do 10 marca – gwarantuje zniżkę 50%.

Oferujemy wszystkim producentom uczestniczącym w CEDOC Market akredytację KFF Industry umożliwiającą wzięcie udziału we wszystkich wydarzeniach branżowych festiwalu oraz upoważniająca do wstępu na seanse w oficjalnym programie KFF. 

Wszystkie pytania prosimy kierować pod adres: market@doclab.pl

Wydarzenie jest organizowane w ramach DOC LAB POLAND i KFF INDUSTRY, przez Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego we współpracy z Krakowskim Festiwalem Filmowym. 

Informacje na: http://doclab.pl/pl_PL/program/cedoc-market-koprodukcyjny/

Formularz zgłoszeń: http://doclab.pl/pl_PL/nabor/formularz/

UCZESTNICY POPRZEDNICH EDYCJI 2015-2024: http://doclab.pl/pl_PL/nabor/uczestnicy-cedoc/