Strona główna Doc Lab Poland Nagrody DOC LAB POLAND 2021

Nagrody DOC LAB POLAND 2021

UDOSTĘPNIJ

Dziś, podczas gali zamknięcia wydarzeń Industry na 61. Krakowskim Festiwalu Filmowym, uczestnicy 7. edycji DOC LAB POLAND otrzymali nagrody i wyróżnienia o łącznej wartości 70 tys. złotych przyznawane przez partnerów programu dla najlepszych projektów biorących udział w programie. Są nimi m.in. nagrody pieniężne, bony na usługi postprodukcyjne, zaproszenia na wydarzenia branżowe związane z kinem dokumentalnym oraz wsparcie promocyjne.

W drugiej sesji 7. edycji Doc Lab Poland wzięło udział 19 projektów, wśród których 11 uczestniczy w komponencie Docs to Start dla filmów w fazie developmentu lub wczesnych zdjęć, zaś 8 bierze udział w Docs to Go dla projektów będących na etapie montażu. Podczas trwających dwa dni pitchingów ich twórcy mieli okazję po raz pierwszy zaprezentować swoje projekty przedstawicielom branży filmowej. Najlepsze z nich otrzymały nagrody przyznawane przez partnerów programu:

Nagrody dla projektów Docs to Start

Nagroda HBO Award w wysokości 10 000 PLN

PAPA WAS A KING OF KONGO
reżyseria: Joanna Ratajczak
produkcja: Maciej Kubicki, Joanna Ratajczak – Telemark
Czarnoskóra Monika wychowana w białej rodzinie na mazurskiej wsi, po śmierci biologicznego ojca zostaje wodzem kongijskiego rodu. Chce poznać i połączyć liczne, nieznające się nieślubne dzieci ojca.

Nagroda SMAKJAM – usługa postprodukcji obrazu o wartości 25 000 PLN

KROK PO KROKU
reżyseria: Eliza Kubarska, Michał Woroch
produkcja: Monika Braid – Braidmade Films
Michał, który choruje na rdzeniowy zanik mięśni i porusza się na wózku wyrusza w Himalaje. Walka ze swoimi ograniczeniami i trudy wyprawy są pretekstem do opowieści o determinacji by żyć pełnią życia.

Nagroda MX35 – usługa wynajmu sprzętu filmowego o wartości 10 000 PLN

DZIECKO Z PYŁU
reżyseria: Weronika Mliczewska
produkcja: Weronika Mliczewska – Ya-Man Studio
Sang to niechciane dziecko, które przeżyło wojnę w Wietnamie. Po życiu pełnym dyskryminacji w cudowny sposób odnajduje swojego ojca. Zanim się spotkają, Sang chce naprawić swoje zerwane więzi z dziećmi, aby zmienić swoją karmę.

Wyróżnienie DOK Leipzig – zaproszenie na DOK Co‐pro Meetings

DZIEWCZYŃSKIE HISTORIE
reżyseria: Aga Borzym
produkcja: Marta Dużbabel, Agnieszka Rostropowicz-Rutkowska – Pinot Films
Historia o tym jak to jest być nastolatką. Świat dorastania ze wszystkimi jego wzlotami i upadkami obserwujemy oczami dwójki przewodniczek – 11-letniej Jagody i 13-letniej Zuzi.

Wyróżnienie Polish Docs Pro Special Mention – wsparcie międzynarodowej promocji i zaproszenie na jedno z międzynarodowych branżowych wydarzeń dokumentalnych

13 BAZA
reżyseria: Paweł Hejbudzki
produkcja: Wojciech Karubin – Movie Mates
Dziecięcy karting to sport podwyższonego ryzyka. Za kierownicami gokartów pędzących 80 km/h siedzą nawet siedmioletnie dzieci. Mimo znikomej szansy na odniesienie sukcesu, presja jest ogromna.

Nagrody dla projektów Docs to Go

Nagroda Lunapark – usługa korekcji barwnej o wartości 15 000 PLN

STARZY HIPISI UMIERAJĄ MŁODO
reżyseria: Zofia Pręgowska
produkcja: Zofia Pręgowska – Prego media
Pełna muzyki i humoru historia o młodym małżeństwie mieszkającym w przyczepie z dziećmi – psami Świniakiem i Zuzią oraz kotem Józefem.

Wyróżnienie Institute of Documentary Film – zaproszenie na East Doc Platform

LEON
reżyseria: Wojciech Gostomczyk
produkcja: Wojciech Gostomczyk, Anna Stylińska – Metrage Studio
Artysta performer Leon odrzuca granice między sztuką a życiem. Tworząc swój wymarzony projekt, wpada w konflikt ze społeczeństwem i rodziną, w tym ze swoim chłopakiem Manfredem Thierry Muglerem.

Konsultantami drugiej sesji programu DOC LAB POLAND, którzy przygotowali uczestników do pitchingów oraz wsparli ich w rozwijaniu umiejętności rozmów i negocjacji z potencjalnymi partnerami z zagranicy byli: Leena Pasanen, szefowa Biografilm Festival Bologna oraz była szefowa DOK Leipzig, Rada Šešić, selekcjonerka festiwalowi IDFA Amsterdam oraz Sarajevo FF, Adriek van Nieuwenhuijzen, szefowa IDFA Industry oraz Paul Pauwels, producent Congoo BVBA i były dyrektor EDN European Documentary Network. W ramach warsztatów, a przede wszystkim sesji one-on-one po pitchingach Docs To Start i Docs To Go, odbyło się ponad 300 indywidualnych spotkań z potencjalnymi producentami, przedstawicielami telewizji, instytucji wspierających produkcję, selekcjonerami festiwalowymi, agentami sprzedaży i dystrybutorami.

Dziś także zakończył się organizowany przez DOC LAB POLAND w ramach KFF Industry market koprodukcyjny CEDOC MARKET. W trwającym trzy dni wydarzeniu wzięło udział kolejnych blisko 30 uczestników z Polski i zagranicy poszukujących partnerów koprodukcyjnych oraz dofinansowania dla rozwijanych przez siebie filmów. Gośćmi marketu było ponad 40 decision makerów z całego świata, w tym przedstawiciele m.in. HBO Europe, Al Jazeera Documentary Channel, ARTE, YLE, Sarajevo Film Festival, Scottish Documentary Institute, DOK. Leipzig, Baltic Sea Forum, Visions du Reel, Docs Barcelona Industry, Cat’n’docs, Syndicado i Taskovski Films. W ramach tegorocznej edycji odbyło się ponad 400 spotkań. Jednym z wydarzeń specjalnych tegorocznego CEDOC Market był round table SPOTLIGHT: WOMEN IN DOCUMENTARY FILM poprowadzony przez reżyserkę Agnieszkę Zwiefkę. Zaproszone na niego ekspertki: Wendy Ettinger (Chicken&Egg Pictures), Alessia Sonaglioni (EWA Networks) i Debra Zimmerman (Women Make Movies) omówiły trzy projekty wybrane na CEDOC Market, których bohaterkami są kobiety kreśląc szerszy obraz obecności kobiet w świecie filmu dokumentalnego, zarówno w roli bohaterek, jak i twórczyń, współpracy w zespołach kierowanych przez kobiety, a także możliwości pozyskiwania finansowania dla kobiet.

Jutro, 5 czerwca 2021 roku, odbędzie się natomiast gala zamknięcia festiwalu na której zostaną wręczone nagrody dla najlepszych filmów biorących udział w sekcjach konkursowych wydarzenia. Szansę na statuetki ma aż pięć dokumentów rozwijanych lub prezentowanych na poprzednich edycjach Doc Lab Poland. Są wśród nich startujące w Międzynarodowym Konkursie Dokumentalnym „Antybohater” Michała Kaweckiego (prod. Maria Siniarska, Unlimited Film Operations) oraz „Spacer z aniołami” Tomasza Wysokińskiego (prod. Piotr Kobus, Agnieszka Drewno, Manana) oraz uczestniczące w Konkursie Polskim: „@miriamfrompoland” Piotra Szczepańskiego (prod. Anna Pachnicka, Anagram), „Tylko wiatr” w reżyserii Zosi Kowalewskiej (prod. Stanisław Zaborowski, Daria Ciesielska, Silver Frame) i „Ziemia” Zuzanny Solakiewicz (prod. Anna Gawlita, Kijora Film).

DOC LAB POLAND 2021 jest organizowany przez Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego we współpracy z Krakowskim Festiwalem Filmowym. Partnerami tej edycji są: Polski Instytut Sztuki Filmowej, Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej, HBO Europe, Mazowiecki Instytut Kultury, Mazowiecki i Warszawski Fundusz Filmowy, Krakowskie Biuro Festiwalowe, Krakow Film Commission, Telewizja Polska S.A., kancelaria MKZ Partnerzy, Institute of Documentary Films, DOK Leipzig, Warszawski Festiwal Filmowy, Smakjam, MX35 oraz Lunapark. Patronami medialnymi są: Film&TV Kamera, Magazyn FilmPro, Polish Docs, TVP Kultura, Film New Europe, Cinema.pl, Filmowe Centrum Festiwalowe i Magazyn Filmowy SFP.