PRZEDSTAWIAMY UCZESTNIKÓW CEDOC MARKET
ORAZ PROJEKTY ZAKWALIFIKOWANE DO
DOC LAB POLAND & UKRAINE NA KFF
Zakończyła się selekcja projektów z całego świata na CEDOC Market i ukraińskich projektów, które dołączą do DOC LAB POLAND, prowadzonych przez Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego. Tegoroczna, jedenasta odsłona obu wydarzeń organizowana we współpracy z KFF Industry podczas Krakowskiego Festiwalu Filmowego odbywa się ponownie pod hasłem DOC LAB POLAND & UKRAINE.
Tegoroczny CEDOC – Central European Documentary Co-Production Market, jedyny w Polsce dokumentalny market koprodukcyjny dla producentów, którzy poszukują partnerów z Europy i ze świata, będzie gościć 32 projekty dokumentalne. Do dokumentów zgłoszonych m.in. z Polski dołączyły projekty z Niemiec, Izraela, Włoch, Francji, Czech, Słowacji, Azerbejdżanu, Wielkiej Brytanii ,Austrii, Belgii, Chorwacji, Iranu, Litwy, Łotwy, Portugalii, Szwecji i USA. Wśród ekspertów marketu znajdą się zarówno doświadczeni producenci, jak i agenci sprzedaży, przedstawiciele festiwali, funduszy filmowych i nadawców. Pełną listę kilkudziesięciu ekspertów zaprezentujemy niebawem.
W tym roku największy w Polsce program dla dokumentalistów ponownie odbywa się pod hasłem DOC LAB POLAND & UKRAINE. Dzięki dofinansowaniom z Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytutu Mieroszewskiego jesteśmy w stanie wesprzeć i zapewnić uczestnictwo ośmiu projektom z Ukrainy. Trzy z nich pojawią się na CEDOC Market, dwa na Doc Lab Start, a trzy na Doc Lab Go – które odbędą się w dniach 26-30 maja w Krakowie.
Wśród wyselekcjonowanych na CEDOC Market projektów są propozycje filmowe powstające na całym świecie. Ich twórcy ruszają tropem wydarzeń historycznych, mierzą się z obecnymi problemami lub indywidualnymi historiami zwyczajnych – niezwyczajnych ludzi. Jak wiadomo, życie piszę najlepsze scenariusze, a dokumentaliści są doskonałymi kronikarzami codzienności.
CEDOC MARKET (Central European Documentary Co-Production Market) ma na celu umożliwienie producentom dokumentalnym nawiązania kontaktów z partnerami w innych krajach, dzięki którym będą mogli zrealizować swoje filmy. W tym roku wydarzenie odbędzie się po raz jedenasty.
LISTA PROJEKTÓW CEDOC MARKET 2025:
- Austria, Niemcy, prod. Seehund Media. GmbH, “We Have The Keys”, reż. Timo Novotny
- Azerbejdżan, prod. Chinar Film, “The Hope Will Carry Us”, reż. Alemdar Faig
- Belgia, prod. Marina Danezi, “Searching for Thule”, reż. Yannis Karpouzis
- Chorwacja, prod. Artizana, “Dust In The Showcase”, reż. Daniel Pavlic
- Czechy, prod. Gnomon Production S.R.O., “The Fugitive”, reż. Michal Varga
- Czechy, prod. D1film s.r.o.,” Yetti on Black Asphalt”, reż. Martin Ryšavý
- Francja, prod. Les Films du Jour Prochain, “Gatsby in Motion”, reż. Bertrand Normand
- Iran, prod. Cinematales, “Lost in Tehran, Lost in Japan”, reż. Jafar Najafi
- Izrael, prod. udivsagi production ltd., “It Is What It Is”, reż. Gal Rosenbluth
- Litwa, prod. UKU films, “RepairMan”, reż. Marija Stonyte
- Łotwa, prod. Riverbed, “Beautiful Death”, reż. Andris Gauja
- Niemcy, prod. Sundays.Film GmbH, “The Last Daughter”, reż. Melissa Richer
- Niemcy, prod. Open Matter Studio, ”Babcia”, reż. Wiktor Filip Gacparski
- Niemcy, Francja, prod. Voices Films, “Youth of the North”, reż. Evgeniia Leushkina
- Polska, Niemcy, prod. Oraz Myradov, “I’m not scared anymore”, reż. Tanya (Tatsiana) Svirepa
- Polska prod. Zygizaga Films, “In the Thunder Light / W błysku pioruna”, reż. Katarzyna Trzaska
- Polska prod. Cool Company Sp. z o.o., “Farewell to the Arctic / Pożegnanie z Arktyką”, reż. Edyta Wróblewska
- Polska, prod. AMP Polska z o.o. Edward Porembny, “Cecilia Project / Projekt Cecylia” reż. Edward Porembny
- Polska, prod. Breakthru Productions, “Witold Giersz 100 years – Frame after Frame / 100 LAT! Witold Giersz – Klatka za klatką”, reż. Dorota Welchman
- Polska, prod. Lumisenta Film Foundation, “Scars / Blizny”, reż. Małgorzata Imielska
- Portugalia, prod. Omaja, Unipessoal Lda., “Tomorrow”, reż. Diana Antunes
- Słowacja, prod. Ninja film, “Prometea”, reż. Michaela Kaliska
- Szwecja, prod. Picky Pictures AB, “Ship of Dreams”, reż. Johan von Sydow
- Ukraina, prod. Albatros Communicos, “Transparency Booth: Echoes of the Futured”, reż. Anna Kapustina, Alexander Mihalkovich
- Ukraina, prod. DIM Filmhouse LLC, “ 533 Days – Separated by the Bridge”, reż. Serhii Zeinalov
- Ukraina, prod. Contemporary Ukrainian Cinema LLC, “From Radvanka”, reż. Tomi Hazhlinsky
- USA, Francja, Hiszpania, prod. Lady Who Productions, „Through the Eyes of Others”, reż. Meagan Adele Lopez
- USA, Wielka Brytania, prod. Speakit Productions, “Intimate Revolutions”, reż. Julia Maryanska
- Węgry, prod. Éclipse Film Kft., ”My Shining Darkness”, reż. Lia Lőrinczy
- Wielka Brytania, prod. Enemy Films / Varda Pictures, “Gaming the System 1989”, reż. Erik Richard H
- Wielka Brytania, Ukraina, prod. Bofa Productions / Albatros Communicos, “Black Sea, White Noise”, reż. The Black & Forth Collective (Sasha Belinskyi, Taras Osipov, Yulia Kovanova, Kieran Gosney)
- Włochy, prod. Raw Sight, “Mater”, reż. Michael Petrolini
LISTA PROJEKTÓW NA DOC LAB POLAND & UKRAINE:
- Arkadius, reż. Sławomir Batyra, prod. Maria Nosal / Bord Noir Maria Nosal
- To my Mother/Do Matki, reż. Mattias Bavré, prod. Stanisław Zaborowski, Barbara Dyck, Maarten Bernaerts / Silver Frame, Salto Productions
- Filar/ The Pillar, reż. Marcin Koszałka, prod. Piotr Kobus / Mañana
- Her name is Fields, reż. Martyna Wróbel, Anna Biernacik, prod. Magdalena Sztorc, Anna Zajączkowska / Mozaika Films
- Inner Wild/Karin, reż. Kama Czudowska, prod. Dorota Schleiss / ASF Studio
- The Flower of Polish Youth/Kwiat Młodzieży Polskiej, reż. Piotr Bodak, prod. Jagoda Brzezińska / Pinot Films
- My Auntie Destroyed a Kingdom/Moja ciotka przeklęła królestwo, reż. Monika Lipanovich, prod. Monika Braid / Braidmade Films
- My Diana, reż. Inga Pylypchuk, prod. Alexandra Bratyshchenko, Kateryna Ptashka / Eleron Pictures (UKRAINA)
- Mzungu: The Path/Mzungu. Szlak do siebie, reż. Michał Gruszczyński, prod. Monika Raj / Rajana sp. z o.o.
- Nahual: Życia Między Światami/ Nahual: Lives Between Worlds reż. Clara Kleininger-Wanik, prod. Kamil Wanik / Tryton Productions
- Nothing to Fear/Nie ma się czego bać, reż. Katarzyna Cieślar, prod. Marta Dużbabel / ATM GRUPA S.A
- Night Mayor, reż. Kate Tiuri, prod. Mira Oyetoro, Anna Burdina / JS Films (UKRAINA)
- Hear Me Out /”Usłyszeć Olenę”, reż. Agnieszka Iwańska, prod. Izabela Igel / 7FILMS Sp. z o.o.
- What a Coincidence?/Przypadek? Nie sądzę!, reż. Karina Kleszczewska, prod. Dorota Schleiss, Jakub Klawikowski / ASF Studio
- Hide Me In The Light, dir. Markiian Miroshnychenko, Natalia Kovalyova, prod. Oleksandr Krasenkov, Kateryna Ptashka / Life Map Films (UKRAINA)
- The Curse /Klątwa, reż. Jakub Jakubik, prod. Michał Sadowski / SHADOWS OF THE MIND Sp. z o.o.
- Inner Landscapes/Krajobrazy z wnętrza, reż. Zofia Sawicka, prod. Zofia Kujawska, Maciej Kubicki / Telemark sp. z o.o.
- Maestra, reż. Magda Nabiałczyk, prod. Iwona Harris / Lollipop Films Sp. z o.o.
- The Herd/Stado, reż. Mariusz Biernacki, prod. Iga Malińska / Play Colors Media
- Every Death Diminishes Me/Śmierć każdego umniejsza mnie, reż. Sergiusz Bażenov, prod. Inna Lastochkina / Trilobit Films LLC (UKRAINA)
- Theater on Main Street – The Ida Kaminska Story/Teatr przy głównej ulicy – Historia Idy Kamińskiej, reż. Dawid Szurmiej, prod. Katarzyna Kaczmarek, Milena Drincić, Dawid Szurmiej / Studio Agart
- The Escape, reż. Yevgenia Danylenko-Bekker, prod. Anahit Zakaryan / Picartix Production (UKRAINA)
- Tickling the Devil/Igrając z diabłem, reż. Piotr Małecki, Maciek Nabrdalik, prod. Piotr Małecki / Short Docs Media
DOC LAB POLAND & UKRAINIE oraz CEDOC Market są organizowane przez Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego we współpracy z KFF Industry, a partnerem strategicznym jest Krakowski Festiwal Filmowy.
Główną instytucja finansującą program jest Polski Instytut Sztuki Filmowej. Doc Lab Poland został dofinansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, ze środków Miasta Stołecznego Warszawa, oraz przez Centrum Mieroszewskiego w ramach II otwartego konkursu i przez Ambasadę Królestwa Niderlandów.
Zagranicznymi partnerami są: DOK Leipzig, IDFA, FIPADOC oraz Institute of Documentary Film z Pragi, Documentary Association of Europe i Fundusz Wyszehradzki.
Polskimi partnerami są: Mazowiecki Instytut Kultury, Mazovia Warsaw Film Commission, Warszawski Festiwal Filmowy, Wytwórnia Filmów Fabularnych we Wrocławiu, Fixafilm, Studio Dźwiękowe Cafe Ole, MX35 i Krakowski Park Technologiczny.
Patroni medialni Doc Lab Poland to: Polish Docs, Magazyn Filmowy Stowarzyszenia Filmowców Polskich, Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych, Filmpolski.pl, Film&TV Kamera, Filmowe Centrum Festiwalowe, Siła Nauki.
Wydarzenie kulturalne polskiej prezydencji w Radzie UE.
Cultural event of the Polish presidency of the Council of the EU.
Événement culturel de la présidence polonaise du Conseil de l’UE.