Aż sześć dokumentów rozwijanych na poprzednich Doc Lab Poland znalazło się w programie 61. Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Są wśród nich m.in. najnowsze filmy w reżyserii Zofii Kowalewskiej, Rafaela Lewandowskiego i Piotra Szczepańskiego.
Jedyne polskie filmy, które zakwalifikowały się do Międzynarodowego Konkursu Dokumentalnego KFF były rozwijane podczas warsztatów Doc Lab Poland. Pierwszym z nich jest „Antybohater” w reżyserii Michał Kawecki (prod. Maria Siniarska, Unlimited Film Operations) opowiadający o niepełnosprawnym mistrzu Polski w narciarstwie alpejskim. Drugi to „Spacer z Aniołami” Tomasza Wysokińskiego (prod. Piotr Kobus, Agnieszka Drewno, Manana), opowiadający o mieszkańcu Johannesburga, Jerrym, który podejmuje się misji znalezienia porwanej dziewczynki. Jego poszukiwania przywołują bolesne wspomnienia.
Zarówno „Spacer z aniołami”, jak i „Antybohater”, znalazły się także w Konkursie Polskim. Oprócz nich wystartują w nim dwa inne tytuły rozwijane na Doc Lab Poland. Wśród nich jest uczestniczący w warsztatach w zeszłym roku film „@miriamfrompoland” Piotra Szczepańskiego (prod. Anna Pachnicka, Anagram). Jego bohaterką jest Miriam Synger – silna kobieta w patriarchalnej społeczności, która walczy o swoją tożsamość ortodoksyjnej Żydówki chcącej mieszkać we współczesnej Polsce. Drugim filmem jest również uczestniczący w zeszłorocznych warsztatach „Tylko wiatr” w reżyserii Zosi Kowalewskiej (prod. Stanisław Zaborowski, Daria Ciesielska, Silver Frame) – opowieść o podróży do Kazachstanu tropem wojennych wspomnień dziadka reżyserki. Do Panoramy Polskiego Dokumentu trafiły z kolei „Herbert. Barbarzyńca w ogrodzie”, reż. Rafael Lewandowski (prod. Maria Blicharska, Donten & Lacroix Films), oraz „Furia”, reż. Krzysztof Kasior wyprodukowana przez Adama Ślesickiego i Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego. Pierwszy tytuł jest filmowym portretem Zbigniewa Herberta jakiego nie znamy: nie tylko poety, ale także symbolu opozycji i moralnego przewodnika. „Furia” to z kolei historia Aleksandry Roli — wyjątkowej i bezkompromisowej zawodniczki MMA. Oba filmy będą miały polskie premiery podczas tegorocznego 18. Festiwalu Millennium Docs Against Gravity.
Krakowski Festiwal Filmowy odbędzie się w tym roku w dniach 30.05-6.06.2020. Oprócz pokazów filmowych, jak co roku, odbędą się na nim liczne wydarzenia branżowe. Jednym z nich będą publiczne pitchingi projektów biorących udział w tegorocznej edycji programu Doc Lab Poland. Będą one miały miejsce 2.06.2021 (projekty biorące udział w komponencie GO) i 3.06.2021 (projekty biorące udział w komponencie START). Całe wydarzenie będzie odbywało się wersji online – podobnie, jak towarzyszący festiwalowi i również organizowany przez Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego CEDOC Market. Jest on częścią programu Doc Lab Poland odbywającego się w ramach KFF Industry. Wyselekcjonowane projekty będą miały szansę zaprezentować się nie tylko przed potencjalnymi koproducentami, ale także przed reprezentantami funduszy filmowych, programów szkoleniowych, agentami sprzedaży oraz nadawcami telewizyjnymi.
DOC LAB POLAND jest organizowany przez Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego we współpracy z Krakowskim Festiwalem Filmowym. Kierują nim Adam Ślesicki i Katarzyna Ślesicka. Wśród potwierdzonych Partnerów edycji 2021 są: HBO Europe, Telewizja Polska, Mazowiecki Instytut Kultury, Mazovia Warsaw Film Commission, Krakowskie Biuro Festiwalowe, Krakow Film Commission, kancelaria MKZ Partnerzy, Institute of Documentary Films, DOK Leipzig, Warszawski Festiwal Filmowy. Patronami Medialnymi DOC LAB POLAND 2021 są: Polish Docs, Magazyn Film Pro, Film &TV Kamera, TVP Kultura, Magazyn Filmowy SFP, Cinema.pl, Filmowe Centrum Festiwalowe oraz Film New Europe.