DOC LAB POLAND to największy w Polsce i najbardziej wieloaspektowy program skierowany do filmowców-dokumentalistów, skupiający się na wsparciu autorskiego, kreatywnego kina dokumentalnego przy jednoczesnym nacisku na podejście producenckie. Składają się na niego: kompleksowy program rozwoju projektów filmowych, oparty o warsztaty, konsultacje indywidualne i panele dyskusyjne, a także warsztaty prowadzące do prezentacji (pitchingu), mającego na celu nawiązanie koprodukcji projektów uczestniczących w programie lub wsparciu promocji i dystrybucji realizowanych filmów.

Program skierowany jest przede wszystkim do profesjonalnych dokumentalistów, którzy mają już w dorobku zrealizowane filmy. DOC LAB POLAND składa się z dwóch równoległych komponentów:

  • DOC LAB START – rozwój projektów filmów dokumentalnych we wczesnej fazie (development, pierwsze zdjęcia), który zakończy się pitchingiem DOCS TO START
  • DOC LAB GO! – konsultacje pierwszych wersji montażowych filmów dokumentalnych, które zakończą się prezentacją DOCS TO GO!

DOC LAB POLAND organizowany jest we współpracy z najważniejszym niemieckim festiwalem dokumentalnym DOK Leipzig oraz pod patronatem European Documentary Network – ich przedstawiciele wezmą udział zarówno w selekcji projektów, jak i w konsultacjach. Strategicznym polskim partnerem programu jest Krakowski Festiwal Filmowy.

DOC LAB POLAND to również platforma do prezentacji tych projektów najlepszym polskim oraz światowym ekspertom, producentom i dystrybutorom (pitching) oraz market koprodukcyjny: spotkania w międzynarodowym gronie producentów, przedstawicieli festiwali i agentów sprzedaży, wymiana myśli i doświadczeń oraz pozyskanie partnerów do współpracy przy realizacji filmów dokumentalnych. Działania te są organizowane w ramach Krakowskiego Festiwalu Filmowego.

Głównym celem programu jest wzmocnienie wartości artystycznej wybranych projektów, przy jednoczesnym zwiększeniu ich potencjału festiwalowego i dystrybucyjnego. Długoterminowym zadaniem programu DOC LAB jest promocja filmu dokumentalnego wśród widzów polskich kin i działania na rzecz wprowadzania pełnometrażowych dokumentów do kin, ich większej ekspozycji w kanałach telewizyjnych  oraz promocja polskiego dokumentu na świecie.

Ważnym elementem warsztatów i pitchingów mają być elementy audiowizualne. Chodzi przede wszystkim o przygotowanie trailerów, ale także o nagrywanie prezentacji i korygowanie błędów na tej podstawie. Trailery będą służyć nie tylko przedstawianiu projektów podczas pitchingów, ale także mają być wykorzystywane w procesie konsultacji, jako sposób dotarcia do sedna projektów i wydobycia z nich tego, co najważniejsze.

Warsztaty i konsultacje merytoryczne odbywają się w Warszawie, a przygotowanie do prezentacji i same pitchingi – w Krakowie, w ramach Krakowskiego Festiwalu Filmowego, bez wątpienia najważniejszego wydarzenia branżowego w świecie filmu dokumentalnego w Polsce. Pragniemy połączyć najlepszą tradycję polskiego autorskiego dokumentu z nowoczesnym myśleniem o produkcji, komunikacji i dystrybucji filmu.