Aż siedem nagród na 60. Krakowskim Festiwalu Filmowym zdobyły filmy rozwijane lub prezentowane na DOC LAB POLAND. Złotego Lajkonika otrzymał „Zwyczajny kraj” Tomasza Wolskiego, srebrne laury zdobyły „Wieloryb z Lorino” Macieja Cuske i „Synek” Pawła Chorzępy, a wśród wyróżnionych tytułów znalazły się „Pollywood” Pawła Ferdka i „xABo: Ksiądz Boniecki” Aleksandry Potoczek.
W Konkursie Polskim Grand Prix i statuetkę Złotego Lajkonika otrzymał „Zwyczajny kraj” Tomasza Wolskiego (prod. Anna Gawlita, Kijora Film), którego jury pod przewodnictwem Magdaleny Łazarkiewicz doceniło „za doskonałość warsztatową filmu pokazującego jak niepostrzeżenie zło wkrada się w codzienne życie”. To już kolejna nagroda dla „Zwyczajnego kraju”, który miał swoją międzynarodową premierę na szwajcarskim festiwalu Visions du Réel gdzie zdobył Jury Clinique de Genolier. Podczas tegorocznej edycji DOC LAB POLAND Tomasz Wolski i Anna Gawlita zaprezentowali swój kolejnych film, rozwijany przez nich obecnie projekt „Wielki Szef”, w którym opowiedzą o Leopoldzie Trepperze, pochodzącym z Polski tajemniczym agencie sowieckiego wywiadu wojskowego.
Najlepszym filmem dokumentalnym Konkursu Polskiego, uhonorowanym Srebrnym Lajkonikiem, został „Synek” Pawła Chorzępy (prod. Dominika Mandla – Stowarzyszenie Filmowców Polskich oraz Joanna Dobrzańska, Studio „Młodzi i Film” im. Andrzeja Munka). Dokument jest wyróżniającą się wizualnie opowieścią o relacji ojca z synem. Wcześniej film został nagrodzony na Międzynarodowym Festiwalu Filmów Dokumentalnych „MiradasDoc”, gdzie zdobył wyróżnienie w Konkursie Krótkich Dokumentów.
Najwięcej nagród zebrał natomiast najnowszy obraz Macieja Cuske p.t. „Wieloryb z Lorino” (prod. Mikołaj i Aldona Pokromscy; Pokromski Studio Sp. z o.o. Sp. k.). Film otrzymał Srebrny Róg dla reżysera filmu o wysokich walorach artystycznych, Nagrodę Prezesa Stowarzyszenia Filmowców Polskich za montaż dla Katarzyny Orzechowskiej oraz Nagrodę dla najlepszego producenta polskich filmów krótkometrażowych i dokumentalnych ufundowaną przez Krajową Izbę Producentów Audiowizualnych. Międzynarodowe jury pod przewodnictwem operatora Łukasza Żala, przyznając filmowy Srebrny Róg, podkreśliło osiągnięte w nim „doświadczenie głębi budowane przez metaforyczne obrazy i dźwięk pozwalające zanurzyć się w rzeczywistość rdzennej syberyjskiej wioski położonej w odległym i zapomnianym zakątku Rosji”.
Wyróżnienie za film dokumentalny w Konkursie Polskim „za wielobarwną podróż w krainę filmowych snów i nadzieję, że wszystko jest możliwe” trafił do „Pollywood” w reżyserii Pawła Ferdka (prod. Małgorzata Kozioł, East Beast). Projekt był prezentowany w ramach DOC LAB POLAND w 2018 roku. Producentka Małgorzata Kozioł podczas tegorocznej edycji warsztatów rozwija w zespole z reżyserką Weroniką Mliczewską kolejny projekt – dokument „Bui Doi. Pył życia”.
Z kolei prezentowany na tegorocznej edycji DOC LAB POLAND „xABo: Ksiądz Boniecki” Aleksandry Potoczek (prod. Aleksander Kardyś, Fundacja Tygodnika Powszechnego) otrzymał nagrodę im. Macieja Szumowskiego za szczególną wrażliwość na sprawy społeczne. Film jest dokumentalną opowieścią o ks. Adamie Bonieckim, jednej z najbardziej kontrowersyjnych i niepokornych postaci Kościoła katolickiego w Polsce.
Dzień wcześniej, podczas Gali Industry rozdano nagrody DOC LAB POLAND o łącznej wartości 80 tys. złotych. Znalazły się wśród nich: nagroda HBO Award w wysokości 10 000 PLN, dwie nagrody ColorOffOn w postaci bonów na usługi postprodukcyjne o wartości 25 000 PLN, zaproszenie na market koprodukcyjny do Lipska od DOK Leipzig, zaproszenie na pitching od FIPA DOC Festival International Documentaire, zaproszenie od Institute of Documentary Film do udziału w East Doc Platform, wyróżnienia dla trzech projektów przyznane przez organizatora wydarzenia, Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego, będące zaproszeniami na kluczowe europejskie wydarzenia branżowe dla filmów dokumentalnych (np. na IDFA Forum, DOK Co-Pro Market, Sheffield Marketplace) oraz wyróżnienie polegające na wsparciu międzynarodowej promocji filmu i zaproszenie na jedno z kluczowych wydarzeń branżowych poświęconych kinu dokumentalnemu od Polish Docs Pro.
DOC LAB POLAND 2020 oraz CEDOC MARKET są organizowane przez Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego we współpracy z Krakowskim Festiwalem Filmowym. Programem kierują nim Adam Ślesicki i Katarzyna Ślesicka. Partnerami edycji 2020 są: Polski Instytut Sztuki Filmowej, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej, Creative Europe Desk Polska, HBO Europe, Mazowiecki Instytut Kultury, Mazovia Warsaw Film Commission, Krakowskie Biuro Festiwalowe, Krakow Film Commission, Filmoteka Narodowa Instytut Audiowizualny, ColorOffOn, Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych, kancelaria MKZ Partnerzy, FIPA DOC Festival International Documentaire, Institute of Documentary Films, DOK Leipzig, Warszawski Festiwal Filmowy. Patronami medialnymi są: Film&TV Kamera, Magazyn FilmPro, Polish Docs, TVP Kultura i Magazyn Filmowy SFP.