Strona główna Doc Lab Poland Przedstawiamy konsultantów DOC LAB POLAND 2019

Przedstawiamy konsultantów DOC LAB POLAND 2019

UDOSTĘPNIJ
Zajęcia z improwizacji i wystąpień publicznych

Pierwsza sesja 5. edycji DOC LAB POLAND rozpoczęła się 1 kwietnia w warszawskim Centrum Łowicka. Uczestniczy w nim 20 projektów. Zajęcia z reżyserami i producentami prowadzą uznani reżyserzy i specjaliści z branży filmowej.

DOC LAB POLAND jest programem konsultacyjnym, w którym eksperci i uczestnicy są równorzędnymi partnerami, prowadzą dyskusje i wspólnie zastanawiają się nad najlepszymi rozwiązaniami dla filmów. Warszawskie warsztaty obejmują: konsultacje reżyserskie i montażowe, pracę nad trailerami i materiałami promocyjnymi, trening prezentacji projektów, konsultacje z szefami DOK Leipzig i European Documentary Network, pracę nad budżetami i planami finansowymi itp.

Wśród tutorów pierwszej sesji programu są międzynarodowi eksperci: szefowa festiwalu DOK Leipzig – Leena Pasanen, dyrektor EDN European Documentary Network – Paul Pauwels, szefowa produkcji HBO Europe Hanka Kastelicova oraz reżyserzy Paweł Łoziński, Lidia Duda, Bartek Konopka, Małgorzata Świderska i producentka Anna Wydra. Warsztaty i konsultacje PR prowadzi Agnieszka Niburska, a zajęcia dotyczące promocji i strategii festiwalowej Agnieszka Rostropowicz-Rutkowska. Sposoby na pozbycie się tremy i na profesjonalny występ publiczny przedstawią Aleksandra Markowska i Marta Iwaszkiewicz ze Szkoły Impro i Resortu Komedii. Reprezentująca Kreatywną Europę Julia Płachecka poprowadzi otwarte spotkani na temat „Dokument kreatywny po europejsku – możliwości dofinansowania z programu Kreatywna Europa”.

DOC LAB POLAND jest największym w Polsce programem dla filmowców dokumentalistów. Efektem dotychczasowych czterech sesji jest niemal 90 projektów rozwijanych na warsztatach, z których powstało już ponad 35 filmów, ok. 150 kolejnych projektów z Polski i zagranicy, które wzięły udział w Marketach Koprodukcyjnych i ok. 700 indywidualnych spotkań każdego roku – w sumie ponad 2500 spotkań producentów i reżyserów z potencjalnymi koproducentami, ekspertami, agentami sprzedaży i selekcjonerami festiwali. Twórcami DOC LAB POLAND są Adam Ślesicki wraz z Katarzyną Ślesicką. Program jest organizowany przez Fundacją Filmową im. Władysława Ślesickiego, a partnerem strategicznym i współorganizatorem sesji krakowskiej jest Krakowski Festiwal Filmowy.

W jubileuszowej edycji DOC LAB POLAND uczestniczyć będzie 13 filmów w fazie rozwoju lub wczesnych zdjęć – DOC LAB START oraz 7 w fazie montażu – DOC LAB GO

Pierwsza sesja DOC LAB POLAND potrwa do 11 kwietnia. Druga odbędzie się w czasie Krakowskiego Festiwalu Filmowego, od 26 maja do 2 czerwca. Jesienna, ostatnia sesja towarzyszyć będzie Warszawskiemu Festiwalowi Filmowemu.

pastedGraphic.png

Zajęcia z Leeną Pasanen, dyrektor EDN European Documentary Network

Paweł Łoziński – reżyser, scenarzysta, producent filmów dokumentalnych i fabularnych. Absolwent Wydziału Reżyserii Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. Autor wielu filmów dokumentalnych, m.in.: „Miejsce urodzenia” (1992), „Taka historia” (1999), „Siostry” (1999), „Między drzwiami” (2004), „Wygnańcy” (2005), „Kici, kici” (2008), „Chemia” (2009), „Ojciec i syn” (2013). Debiutem fabularnym zaś i jedynym jak dotychczas filmem fabularnym w dorobku reżysera, był zrealizowany w 1996 film „Kratka”. W ostatnich latach Paweł Łoziński także produkuje swoje filmy. Paweł Łoziński jest laureatem wielu nagród głównych na festiwalach filmowych, m.in. nagrody za debiut reżyserski za film „Kratka” na Festiwalu Filmów Polskich w Gdyni (1996), Złotego Lajkonika za filmy „Taka historia” i „Siostry” na festiwalu polskich filmów w Krakowie (1999) i głównej nagrody za „Taką historię” na festiwalu w Lipsku (1999).

Lidia Duda – reżyserka, scenarzystka filmów dokumentalnych. Jest laureatką wielu prestiżowych nagród, m.in Złotego Lajkonika Krakowskiego Festiwalu Filmowego za „Uwikłanych” (2012) i „Herkulesa” (2004). Zdobywczyni Grand Prix m.in. w Pradze, Moskwie, Nowym Jorku, Chicago, Stambule i Kantonie. Do jej najlepszych filmów należą również: „Tu wódka jest Bogiem, a wiara nałogiem” (2001), „Nie zgadzam się na świat, w którym żyją moi bohaterowie” (2002) i „U nas w Pietraszach” (2002), „Wszystko jest możliwe” (2012) i „Newborn” (2018). Jest autorką seriali dokumentalnych: „Tylko tato” i „Młode rekiny”. Należy do Stowarzyszenia Filmowców Polskich, Polskiej Akademii Filmowej i Gildii Polskich Reżyserów Dokumentalnych.

.

Bartek Konopka –reżyser filmów dokumentalnych: „Sztuka znikania” i „Królik po berlińsku”, za który otrzymał nominację do Oscara, a film był pokazywany na ponad 70 festiwalach, zdobył kilkanaście nagród, trafił do rozpowszechniania w 40 krajach. Jego debiut fabularny “Lęk Wysokości” (2011) miał premierę na IFF w Montrealu. Został nagrodzony m.in. w Mannheim, Bombaju, Lecce, Vincennces, Gdyni. W kinach obejrzało go ponad 60 tys. widzów. Był również rozpowszechniany we Francji, Hiszpanii, Iranie. Bartek zajmuje się filmem od 1991 roku, od kiedy zaczął studia na filmoznawstwie Uniwersytetu Jagiellońskiego. Filmy dokumentalne realizuje od 1997 roku. W 2002 ukończył wydział reżyserii WRiTV Uniwersytetu Śląskiego. Członek Europejskiej Akademii Filmowej i Rady PISF.

Leena Pasanen – dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Filmów Dokumentalnych i Animowanych w Lipsku (DOK Leipzig). Wcześniej była dyrektorem Finnagory – instytutu kultury przy Ambasadzie Finlandii w Budapeszcie. W fińskiej telewizji publiczne YLE była odpowiedzialna za redakcje dokumentu w YLE1 a następnie programowała dokumentalny i kulturalny kanał YLE Teema. W latach 2005 – 2008 Leena Pasanen była dyrektorem European Documentary Network. Jest cenionym ekspertem i wykładowcą.

Paul Pauwels – dyrektor European Documentary Network, wcześniej dyrektor belgijskiej firmy produkcyjnej Congoo bvba. Paul Pauwels ma bogate doświadczenie w koprodukcjach międzynarodowych zarówno jako redaktor zamawiający, jak i producent filmowy – pracował dla belgijskiej telewizji publicznej VRT, a przez blisko 30 lat pracował jako producent film realizowanych zarówno na lokalny, jak i międzynarodowy rynek. Był również dyrektorem zarządzającym szkoły filmowej ETMA. Jest bardzo cenionym wykładowcą i konsultantem, moderatorem konferencji i tutorem warsztatów filmowych, a także członkiem Eurovision Documentary Workgroup.

Hanka Kastelicová – Hanka Kastelicová jest wiceprezesem i producentem wykonawczym filmów dokumentalnych dla HBO Europe. Ściśle współpracuje z centrami produkcyjnymi HBO Europe i jest odpowiedzialna za rozwój i produkcję filmów dokumentalnych HBO Europe. Jest absolwentką Wydziału Filmu i Dokumentu TV w Akademii Sztuk Scenicznych w Pradze. Przez ponad 25 lat pracowała w Słowenii jako reżyserka i producentka filmów dokumentalnych, ostatnio jako redaktor zamawiający i kierownik ds. rozwoju programowania dokumentalnego. Jako doświadczona i zaangażowana autorka filmów dokumentalnych, była wykładowcą i organizatorką kursów mistrzowskich i seminariów branżowych oraz moderatorem i uczestnikiem wydarzeń dokumentalnych w wielu krajach.

Agnieszka Niburska – Content & Commercial PR Director w HBO Europe, odpowiada za Public Relations w HBO Polska na stanowisku zastępczyni dyrektora marketingu. Jest absolwentką socjologii na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika. Już od ponad 18 pracuje jako menedżer PR, głównie w dziedzinie mediów i kultury. Prowadziła również zajęcia z socjologii i public relations w Wyższej Szkole Promocji. Odpowiada za strategię PR i działania HBO Europe w Polsce i Europie Środkowej. Wypromowała liczne oryginalne, polskie i zagraniczne produkcje HBO, w tym seriale (Gra o tron, Westworld, Wataha, Ślepnąc od świateł) i filmy dokumentalne (Komunia, Nadejdą lepsze czasy), a także licencjonowane seriale i filmy. Wspiera od samego początku projekty dokumentalne w DOC LAB POLAND.

Agnieszka Rostropowicz-Rutkowska – specjalistka ds. promocji i strategii festiwalowych. Przez 9 lat współpracowała ze Szkołą Wajdy i Wajda Studio. Brała udział zarówno w projektach polskich jak i międzynarodowych. W 2014 i 2015 roku była częścią zespołu prowadzącego kampanię oscarową dla filmu „Joanna” Anety Kopacz, który zdobył Nominację w kategorii Najlepszy Krótkometrażowy Film Dokumentalny (OSCARS® 2015), a w 2017 roku współprowadziła kampanię promocyjną do Europejskich Nagród Filmowych dla filmu „Komunia” Anny Zameckiej, który jako pierwszy polski dokument pełnometrażowy znalazł się na krótkiej liście do nominacji do Nagród AMPAS. Pracuje zarówno z projektami dokumentalnymi jak i fabularnymi, ostatnio m.in. z „Mów mi Marianna” Karoliny Bielawskiej, „Hugo” Wojciecha Klimali, „Symfonią Fabryki Ursus” Jaśminy Wójcik, czy z fabularnym projektem Darii Woszek „Maryjki”, który swoją premierę będzie miał na jesieni 2019 roku. Ukończyła Kulturoznawstwo na Uniwersytecie Warszawskim, Zarządzanie na SGH oraz liczne kursy i warsztaty dotyczące zagadnień promocji i dystrybucji filmów, m.in. EPI Distribution 2.0 i EAVE Marketing Workshop.

Małgorzata Świderska – reżyserka filmowa i telewizyjna, doktorantka na Wydziale Reżyserii Filmowej i Telewizyjnej PWSFTviT w Łodzi, autorka: filmów dokumentalnych, realizacji spektakli operowych, kilku tysięcy trailerów filmowych i filmów reklamowych. Wykładowczyni PWSFTViT w Łodzi. Realizatorka spotów wizerunkowych Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie. Autorka pokazywanego na kilkudziesięciu festiwalach designu, w Polsce i na świecie, filmu dokumentalnego “Poużywajmy sobie. Historia polskiego wzornictwa”. Współzałożycielka i działaczka organizacji „Kobiety Filmu” zrzeszającej polskie filmowczynie. Obecnie odpowiada za multimedia i wizerunek Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy w Warszawie. 

Julia Płachecka, Creative Europe Desk Polska – odpowiedzialna za promocję komponentu MEDIA i wsparcie polskich profesjonalistów branży audiowizualnej aplikujących o granty z programu Kreatywna Europa. Udziela informacji na temat schematów dofinansowania dostępnych w ramach MEDIA, prowadzi szkolenia i konsultacje, organizuje wydarzenia i seminaria mające na celu budowanie kompetencji polskich wnioskodawców i upowszechnianie rezultatów projektów.

Aleksandra Markowska i Marta Iwaszkiewicz – komiczki, improwizatorki w grupie Hurt Luster, współzałożycielki sceny komediowej Resort Komedii i instruktorki improwizacji w Szkole Impro. 

 

Program jest organizowany we współpracy z DOK Leipzig, najważniejszym niemieckim festiwalem filmów dokumentalnych, EDN – European Documentary Network, czeskim  Institute of Documentary Film oraz Warszawskim Festiwalem Filmowym.

Partnerami edycji 2019 są: Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Polski Instytut Sztuki Filmowej, Filmoteka Narodowa Instytut Audiowizualny, Instytut Adama Mickiewicza, Miasto Stołeczne Warszawa, Miasto Kraków, Mazovia Warsaw Film Commission, Mazowiecki Instytut Kultury, Krakow Film Commission, Krakowskie Biuro Festiwalowe, Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny, HBO Europe, Creative Europe Desk Polska, Centrum Łowicka, Krakowski Klaster Filmowy, ColorOffOn, Uchostudio, kancelaria MKZ Partnerzy, Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych.

Patronami Medialnymi są: Film&TV Kamera , FilmPro, Polish Docs, Magazyn Filmowy, VOGUE, TVP Kultura