Strona główna Doc Lab Poland MARKET KOPRODUKCYJNY 2018

MARKET KOPRODUKCYJNY 2018

UDOSTĘPNIJ

Podczas Karkowskiego Festiwalu filmowego odbył się zorganizowany przez DOC LAB POLAND market koprodukcyjny.

– W tym roku w naszym markecie koprodukcyjnym wzięło udział 40 uczestników z Polski i zagranicy, oraz kilkunastu innych ekspertów: redaktorów zamawiających z telewizji (np. ARTE G.E.I.E, HBO, TVP), agentów sprzedaży, przedstawicieli innych platform koprodukcyjnych i pitchingów – mówi Kasia Ślesicka, dyrektor DOC LAB POLAND.

Charakterystyczne dla naszego marketu jest to, że każdy producent nie tylko szuka partnerów do swojego przedsięwzięcia, ale także występuje w roli eksperta i potencjalnego koproducenta wobec innych projektów.

Spotkaniom indywidualnym towarzyszyły prezentacje, m.in. jak koprodukować z Francją, Niemcami, jak współpracować z ARTE, a jak z TVP. Tegoroczny market był bardzo zróżnicowany pod względem krajów, z jakich pochodzili producenci. Mieliśmy już tradycyjnie projekty z Niemiec, Czech, Węgier, Danii, Finlandii, Hiszpanii, ale też z Estonii, Białorusi, Gruzji czy Ukrainy.

Dla mnie jako organizatora ciekawe było przyglądać się, jakie projekty zyskują największą popularność – każdy mógł wskazać, z kim się chce spotkać; do niektórych ustawiały się niemalże kolejki.