Pięć dokumentów rozwijanych lub prezentowanych na Doc Lab Poland znalazło się w konkursach jubileuszowego 60. Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Biorące udział w programie filmy trafiły także do selekcji największych światowych festiwali kina dokumentalnych: Visions du Réel i Hot Docs Canadian International Documentary Festival.
W Międzynarodowym Konkursie Dokumentalnym Krakowskiego Festiwalu Filmowego wystartują „Wieloryb z Lorino” w reżyserii Maciej Cuske (prod. Mikołaj Pokromski; Pokromski Studio Sp. z o.o. Sp. k.) oraz „Zwyczajny kraj” Tomasza Wolskiego (prod. Anna Gawlita, Kijora). W Konkursie Polskich Filmów Dokumentalnych znalazły się „Efekt motylka” Jarosława Szmidta (prod. Kamil Przełęcki, Cineo Studio), „Pollywood”, reż. Paweł Ferdek (prod. Małgorzata Kozioł, East Beast) i „Synek” Pawła Chorzępy (prod. Dominika Mandla – Stowarzyszenie Filmowców Polskich oraz Joanna Dobrzańska, Studio „Młodzi i Film” im. Andrzeja Munka). „Pollywood” będzie jednocześnie tytułem otwierającym tegoroczną edycję KFF.
Projekty z Doc Lab Poland znalazły się także w selekcjach najbardziej prestiżowych światowych festiwali dokumentu. W Konkursie Głównym International Spectrum Hot Docs Canadian International Documentary Festival wystartuje „The Wall of Shadows – Ściana Cieni” Elizy Kubarskiej (prod. Monika Braid, Braidemade Films), który będzie jednym z zaledwie dziewięciu filmów wyselekcjonowanych do tej prestiżowej sekcji. Prezentowana w ramach Doc Lab Poland „Złota” Tomasza Knittela (prod. Maciej Puczyński i Tomasz Knittel, OM Studio Film Production) na tym samym festiwalu będzie miała swoją międzynarodową premierę. Pokaz odbędzie się w sekcji Revisionaries.
Międzynarodowa premiera zakwalifikowanego na KFF „Zwyczajnego kraju” Tomasza Wolskiego ma miejsce trwającym obecnie szwajcarskim festiwalu Visions du Réel.
Kolejny sukces na długiej liście nagród i wyróżnień odnotował także rozwijany w ramach Doc Lab Poland dokument „Diagnoza” (prod. Małgorzata Wabińska, Entertain Studio). Jego reżyserka, Ewa Podgórska, znalazła się wśród trójki nominowanych do 5. edycji Nagrody im. Krzysztofa Krauze przyznawanej przez Gildię Reżyserów Polskich.
Krakowski Festiwal Filmowy odbędzie się w tym roku w dniach 31.05-7.06.2020. Ze względu na sytuację zagrożenia związanego z epidemią wydarzenie w całości będzie przeniesione do przestrzeni wirtualnej. W jednakowej formule zorganizowany w tym roku zostanie CEDOC MARKET, część programu Doc Lab Poland odbywająca się w ramach KFF Industry. Na tegoroczną edycję marketu zgłosiło się blisko 70 projektów. Wyselekcjonowane z tej puli projekty będą miały szansę zaprezentować się nie tylko przed potencjalnymi koproducentami, ale także przed reprezentantami funduszy filmowych, programów szkoleniowych, agentami sprzedaży oraz nadawcami telewizyjnymi.
Jednocześnie dobiega końca pierwsza edycja organizowanego przez Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego programu IMPAKT. Inicjatywa skierowana jest producentów fabuł oraz dokumentów na początku drogi zawodowej. Celem warsztatów jest przygotowanie do produkcji filmu poprzez intensywny rozwój zawodowy producentów filmowych i współpracujących z nimi twórców. W pierwszej edycji uczestniczy czternaście projektów – fabuł i filmów dokumentalnych. Podczas tej – również zorganizowanej online – sesji młodzi producenci spotykają się m.in. z Andrzejem Mellinem i Moniką Dembińską z Łódzkiej Szkoły Filmowej, mecenas Katarzyną Kosicką-Polak z Kancelarii MKZ Partnerzy oraz Agnieszką Dziedzic i Agnieszką Skalską z Koi Studio, rozwijając wiedzę i umiejętności w zakresie analizy scenariusza, aspektów prawnych produkcji i mechanizmach prowadzenia firmy produkcyjnej.