11 grudnia 2020 r. o godz. 11.00 odbędzie się prezentacja on-line projektów rozwijanych w II edycji programu DOC DEVELOPMENT. Warsztaty są poświęcone pracy nad projektami dokumentalnymi na wczesnym etapie rozwoju, a w tym roku wśród zgłoszonych na niego projektów znalazły się historie opowiadające m.in. o wojnie na Ukrainie, miłosnym trójkącie, splątanych losach dwóch rodzin za czasów Holokaustu i pierwszych przedsiębiorcach z okresu PRL-u. Na prezentację zapraszamy producentów poszukujących dokumentalnych projektów filmów, przedstawicieli instytucji oraz reprezentantów funduszy filmowych.
Jak miłośnicy tanga radzą sobie w pandemicznych czasach zakazanej bliskości? O czym rozmawiają dziewczynki, gdy zaczynają stawać się kobietami? Kim był człowiek, który w 2017 r. w Warszawie dokonał samospalenia? Gdzie dojedzie rodzina rzucająca pracę w korporacji i ruszająca z dziećmi w świat? To tylko niektóre z pytań pojawiających się w dokumentach rozwijanych podczas II edycji programu DOC DEVELOPMENT. Jego uczestnicy podjęli bardzo różnorodną tematykę, zbliżyli się do bohaterów nieprzeniknionych lub niedostępnych, udali się na Ukrainę i do Kolumbii, zajrzeli w przeszłość i wychylili wzroku ku przyszłości.
Producentów zainteresowanych udziałem prezentacji prosimy o przesłanie zgłoszenia na adres: monika.zarzycka@doclab.pl. Zgłoszenie musi zawierać imię, nazwisko, nazwę firmy produkcyjnej, numer telefonu oraz zgodę na przetwarzanie danych: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (imię, nazwisko, firma, mail, telefon) na potrzeby organizacji wykładów i wydarzeń Fundacji Filmowej im. Władysława Ślesickiego. Zgłoszenia przyjmujemy do dn. 10 grudnia 2020 r. do godz. 12.00. Uczestnicy otrzymają link do pitchingu w dniu spotkania. Po prezentacji będzie można się umówić na indywidualne spotkania z autorami wybranych projektów.
Podczas pitchingu 11 grudnia 2020 r. o godz. 11.00 zostanie zaprezentowanych 11 projektów DOC DEVELOPMENT 2020:
„Artyzanci: Poza obiegiem” reż. Tomasz Karpowicz
Uznany artysta nielegalnie umieszcza rzeźby przedstawiające siebie, swoją żonę i dzieci w przestrzeni publicznej. Jaką ma motywację, by łamać prawo w imię sztuki? Czy bardziej obnaża rzeczywistość, czy członków swojej rodziny?
„Blisko coraz dalej” reż. Ewa Kochańska
W czasach pandemii zakazana jest bliskość. Miłośnicy tanga próbują ją odzyskać. Pomimo ryzyka, nie rezygnują ze swojej pasji, bo dzięki niej mogą zapomnieć o swoich troskach i lęku przed samotnością.
„Cantaory z Tumaco” reż. Weronika Rzeżutka i Bartosz Wróblewski
Señora Alba, strażniczka prastarej afro-kolumbijskiej tradycji czuje, że jej dziedzictwu grozi zapomnienie. Marzy o tym, żeby odbudować szkołę, w której mogłaby uczyć swojej sztuki. Jedną z uczennic może być jej wnuczka. Czy przekona ją do obrania trudnej drogi Cantaory?
„Doktor Owca” reż. Edyta Pietrowska
Dojrzały weterynarz zakochuje się w młodym tancerzu, ale nie chce opuścić swojej żony. Pełna pasji i konfliktów historia miłosnego trójkąta.
„Dziewczyńskie historie”, reż. Aga Borzym
Historie dziewczyn na pograniczu bycia dzieckiem a nastolatką. Przed nimi do odkrycia wiele tajemnic dorastania, np. czy pierwsza miesiączka to bardziej koniec, czy początek?
„Nic do oclenia” reż. Alexandre Dayet
Pomimo wielu utrudnień, rzesze Polaków w czasach PRL-u wyjeżdżały na zagraniczne wakacje – głównie do krajów socjalistycznych. Wielu z nich łączyło wypoczynek z zarobkiem. Oto rzeczywistość Polski Ludowej oczami przedsiębiorczego polskiego turysty.
„Obie nasze rodziny” reż. Miłosz Hermanowicz
Opowieść o Polsce z czasów dziadka reżysera – przedwojennej i okupacyjnej, gdzie historia Skibniewskich, zamordowanych przez Gestapo ukochanych kuzynów dziadka splotła się z losem Rajmanów, żydowskiej rodziny, która wyszła cała z Holokaustu.
„Szary człowiek” reż. Rafał Małecki
Kim był człowiek, który w 2017 r. dokonał w Warszawie samospalenia? Poprzez notatki, zdjęcia oraz wspomnienia, żona i dzieci odkrywają na nowo najbliższą im osobę. Poczucie straty rekompensują własnymi poszukiwaniami sensu i zaangażowaniem w działalność obywatelską.
„Woland” reż. Tomasz Soliński
Historia Sebastiana „Wolanda”, czterdziestoletniego mężczyzny po dziecięcym porażeniu mózgowym, który odnajduje wolność w fotografii erotycznej.
„W stronę słońca” reż. Agnieszka Kokowska
Kasia i Robert sprzedają dom i wraz z trójką dzieci wyruszają w podróż życia, aby móc być bliżej siebie. Jednak wolność, którą zyskali, przynosi im ograniczenia i rozczarowania.
„Zapiski z oblężonego miasta” reż. Mateusz Mularski
Elena, samotna matka z czwórką dzieci, codziennie pomaga ludziom w strefie zagrożenia ostrzałem artyleryjskim, w małym donbaskim miasteczku. Opowieść o ludzkiej potrzebie zachowania normalności w absurdalnej wojennej rzeczywistości.
Podczas tegorocznej edycji programu DOC DEVELOPMENT uczestnicy rozwijali swoje projekty pod okiem wybitnych dokumentalistów i zarazem tutorów programu: Lidii Dudy i Wojciecha Staronia, oraz ekspertów od trailerów (Małgorzata Świderska), pisania scenariuszy (Barbara Pawłowska), współpracy z producentem (Anna Wydra). Dyrektorem programu i prowadzącym warsztaty jest Adam Ślesicki. Twórcy mieli również okazję spotkać się z przedstawicielami partnerów programu: Mateuszem Wajdą i Pawłem Ziemilskim z firmy MX35, Agnieszką Balicką z TVP S.A. oraz Anną Różalska i Alicją Gancarz z Canal+.
Widzami zeszłorocznej prezentacji projektów DOC DEVELOPMENT byli producenci i przedstawiciele najważniejszych firm zajmujących się dokumentem, m.in. Maciej Kubicki (Telemark), Małgorzata Staroń (Staron Film), Agnieszka Skalska (Koi Studio), Łukasz Borzęcki (Unlimited Film Operations), Małgorzata Prociak (ZK Studio), Katarzyna Kuczyńska (Haka Films), Stanisław Zaborowski (Silver Frame), Kamil Skałkowski (Kalejdoskop) czy Anna Spisz i Ada Bogdziewicz (Mazovia Warsaw Film Commission). W sumie w prezentacji wzięło udział blisko 30 producentów. Pierwsza edycja DOC DEVELOPMENT obyła się w 2019 roku. Wzięło w niej udział 12 projektów. Wśród jej uczestników znaleźli się m.in.: Aleksandra Maciejczyk, nagrodzona na KFF 2019 Srebrnym Smokiem za „Połączonych”; uznany operator i reżyser Paweł Dyllus; Łukasz Borowski, reżyser „Biegaczy” i „Trzech dni wolności” czy Filip Drzewiecki — reżyser i montażysta. Pięć projektów z DOC DEVELOPMENT zakwalifikowało się później na Doc Lab Poland, w tym „Debiut” Aleksandry Maciejczyk, który został wyróżniony HBO Award. „Debiut” otrzymał też dofinansowanie z PISF, podobnie jak inne projekty biorące udział w programie: „Marzyciele z Sally” Julii Groszek, „Bogini Fuji” (wcześniej: „Grace”) Eri Mizutani i „Znaki” Urszuli Morgi.
Organizatorem DOC DEVELOPMENT jest Fundacja Filmowa im. Władysława Ślesickiego, która od 2015 roku prowadzi największy w Polsce program konsultacyjno-prezentacyjny DOC LAB POLAND. Efektem dotychczasowych czterech zakończonych edycji jest ponad 120 rozwijanych lub pitchowanych projektów, z których powstało już ponad 40 filmów zdobywających laury na całym świecie. Co roku w ramach Krakowskiego Festiwalu Filmowego odbywa się ponad 300 indywidualnych spotkań koprodukcyjnych i dystrybucyjnych. Fundacja jest także organizatorem CEDOC MARKET – jedynego w Polsce międzynarodowego marketu koprodukcyjnego dla dokumentalistów (co roku ponad 400 spotkań), a także programu Warsaw Doc Hot Selection, w ramach którego prezentowane są najlepsze i najczęściej nagradzane polskie filmy dokumentalne ostatnich lat.
Partnerami programu DOC DEVELOPMENT 2020 są: MX35, Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy, Telewizja Polska S.A., Canal+ oraz kancelaria MKZ Partnerzy.
Więcej informacji na stronie http://docdevelopment.pl/