W najbliższy poniedziałek 28 maja w Krakowie rozpocznie się druga sesja DOC LAB POLAND 2018. W konkursach 58. 58th Krakow Film Festival można będzie zobaczyć aż 7 filmów z poprzednich edycji DOC LAB POLAND, a także spotkać ich twórców.
Jeden z filmów: „Koncert na dwoje” Tomasza Drozdrowicza będzie także festiwalowym filmem otwarcia.
PROGRAM
“Jerzy i Jerzy na jeziorach”, reż. i prod. Piotr Malecki
Kino Pod Baranami 29.05 | 11:00 (Q&A)
ARS 01.06 | 21:30 (Q&A)
“Koncert na dwoje”, reż. Tomasz Drozdowicz, prod. Beata Hyczko – film otwarcia
Kijów.Centrum 27.05 | 18:00 – otwarcie festiwalu
Kino pod Baranami 30.05 | 15:00 (Q&A)
Mikro 30.05 | 15:00 (Q&A)
“Krzyżoki”, reż. i prod. Anna Gawlita
Kino Pod Baranami 29.05 | 13:30
ARS 01.06 | 16:30 (Q&A)
“Miłość bezwarunkowa”, reż. Rafał Łysak, prod. Victoria Ogneva, Jacek Bławut
ARS 30.05 | 14:00 (Q&A)
Kino Pod Baranami 01.06 | 16:00 (Q&A)
“Mistrz świata”, reż. Kacper Lisowski prod. Krzysztof Szpetmański
Kino Pod Baranami 28.05 | 21:00
ARS 31.05 | 16:30 (Q&A)
“Over the Limit”, reż. Marta Prus, prod. Maciej Kubicki
Kino Pod Baranami 28.05 | 13:30
ARS 31.05 | 19:00 (Q&A)
“Urosłam kiedy spałaś”, reż. i prod. Marcin Sauter
ARS 30.05 | 14:00 (Q&A)
Kino Pod Baranami 01.06 | 16:00 (Q&A)
DOC LAB POLAND to program rozwoju projektów dla filmowców-dokumentalistów mających już za sobą pierwsze zrealizowane produkcje. Pierwszym elementem są intensywne warsztaty reżyserskie, producenckie, poświęcone promocji, strategiom dystrybucyjnym i festiwalowym etc. Wśród polskich tutorów znaleźli się do tej pory m.in. reżyserzy Paweł Łoziński, Lidia Duda, Maria Zmarz-Koczanowicz, Bartek Konopka, Wojciech Staroń, montażyści: Dorota Wardęszkiewicz, Jarosław Kamiński i Rafal Listopad. Eksperci z zagranicy to m.in. szefowa festiwalu DOK Leipzig – Leena Pasanen, dyrektor EDN European Documentary Network – Pauwels Jean Paul, Brigid Oshea – specjalistka strategii festiwalowej dla projektów dokumentalnych, dyrektor programowy EDN Mikael Opstrup, agenci sprzedaży – Peter Jaeger, Irena Taskovski, szefowa produkcji HBO Europe Hanka Kastelicová, czy selekcjonerka festiwalu IDFA i Sarajevo FF Rada Šešić.
Drugim ważnym elementem programu są prezentacje (pitchingi) dla międzynarodowego grona ekspertów oraz indywidulane spotkania z nimi, które odbywają się w ramach Industry Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Uczestnicy komponentu START spotykają się z potencjalnymi koproducentami i instytucjami finansującymi produkcję, uczestnicy komponentu GO – z selekcjonerami festiwalowymi i potencjalnymi kupcami i dystrybutorami filmu. Najciekawsze projekty i najlepsze prezentacje otrzymają nagrody. W tym roku pula nagród finansowych i rzeczowych wynosi aż 86 tysięcy złotych.
Kolejnym elementem krakowskich wydarzeń DOC LAB POLAND będzie Market Koprodukcyjny dla kolejnych 40 uczestników. W zeszłym roku w ramach marketu odbyło się ok 250 indywidualnych spotkań.
Filmy rozwijane i konsultowane w ramach trzech poprzednich edycji DOC LAB POLAND są prezentowane na ważnych światowych imprezach filmowych. Zeszłoroczny uczestnik DOC LAB POLAND, film „Książę i Dybuk” Elwiry Niewiery i Piotra Rosołowskiego (prod. Małgorzata Zacharko i Matthias Miegel) otrzymał nagrodę dla najlepszego filmu dokumentalnego o kinie na 74. Festiwal Filmowym w Wenecji. „Miss Holocaust” w reżyserii Michaliny Musielak (produkcja: Karolina Galuba i Małgorzata Małysa z Furia Film) miał premierę na 67. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym Berlinale. W prezentacjach DOCS TO GO! wzięły też udział: nominowany do Europejskiej Nagrody Filmowej i wyróżniony Orłem 2018 „21 x Nowy Jork” Piotra Stasika oraz „Komunia” Anny Zamęckiej, która zdobyła EFA. W zeszłym roku aż pięć polskich filmów na najważniejszym europejskim festiwalu dokumentalnym IDFA to projekty po DOC LAB POLAND, a od trzech lat jedyne projekty na DOK Leipzig Market – to absolwenci programu.