POLSCY TUTORZY
Lidia Duda
Reżyserka i scenarzystka filmów dokumentalnych, konsultantką programów DOC LAB POLAND I DOC DEVELOPMENT. Otrzymała wiele prestiżowych nagród, m.in Złotego Lajkonika Krakowskiego Festiwalu Filmowego za „Uwikłanych” (2012) i „Herkulesa” (2004). Zdobyła Grand Prix m.in. w Pradze, Moskwie, Nowym Jorku, Chicago, Stambule i Kantonie. Do jej najlepszych filmów należą również: „Tu wódka jest Bogiem, a wiara nałogiem” (2001), „Nie zgadzam się na świat, w którym żyją moi bohaterowie” (2002) i „U nas w Pietraszach” (2002), „Wszystko jest możliwe” (2012) i „Newborn” (2018). Jest autorką seriali dokumentalnych: „Tylko tato” i „Młode rekiny”. Należy do Stowarzyszenia Filmowców Polskich, Polskiej Akademii Filmowej i Gildii Polskich Reżyserów Dokumentalnych. Pracę w mediach zaczynała w reklamie, potem pracowała w redakcji programów informacyjnych, skąd przeszła do redakcji reportażu, który zarzuciła na rzecz filmu dokumentalnego. Od kilkunastu lat pracuje jako wolny strzelec.
Paweł Łoziński
Polski reżyser, operator i producent filmów dokumentalnych. Absolwent Wydziału Reżyserii Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. Pracował jako asystent Krzysztofa Kieślowskiego przy filmie „Trzy kolory: Biały” (1994). Łoziński wykłada reżyserię filmów dokumentalnych w PWSFTviT w Łodzi i w Gdyńskiej Szkole Filmowej. Autor ponad 20 nagradzanych filmów dokumentalnych, m.in.: „Miejsce urodzenia” (1992), „Taka historia” (1999), „Siostry” (1999), „Między drzwiami” (2004), „Wygnańcy” (2005), „Kici, kici” (2008), „Chemia” (2009), „Ojciec i syn” (2013), „Nawet nie wiesz jak bardzo cię kocham” (2016). Za film „Chemia” (2008) opowiadający o ludziach, którzy wychodzą z choroby nowotworowej dostał ponad 15 nagród w tym „Prix Europa“ za Najlepszy Europejski Film Telewizyjny 2009, Berlin, Nagrodę Telewizji MDR za najlepszy wschodnioeuropejski film dokumentalny – DOC Leipzig 2009. Nagradzany również na innych międzynarodowych festiwalach: Cinema du Reel, Krakow Film Festiwal, Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Moskwie i New York Film Festival.
Bartek Konopka
Reżyser i scenarzysta nominowany do Oskara za dokument „Królik po berlińsku”, który był pokazywany na ponad 70 festiwalach, zdobył kilkanaście nagród, trafił do rozpowszechniania w 40 krajach. Autor wielokrotnie nagradzanych dokumentów („Ballada o kozie, „Sztuka znikania, „Nowa Warszawa”, „Droga do mistrzostwa”) oraz fabuł („Krew Boga”, „Lęk Wysokości”, „Z łóżka powstałeś”, „Trójka do wzięcia”). Jego najnowszy film „Krew Boga” (2018) miał premiere na MFF w Moskwie oraz dostał nagrodę za zdjęcia na FPFF w Gdyni. Ukończył filmoznawstwo na Uniwersytecie Jagiellońskim, reżyserię na WRiTV Katowice oraz kurs fabularny i dokumentalny w Szkole Wajdy. Członek Europejskiej i Polskiej Akademii Filmowej. Wykłada reżyserię na WRiTV, prowadzi warsztaty filmowe w różnych krajach.
Agnieszka Rostropowicz-Rutkowska
Specjalistka ds. promocji i strategii festiwalowych. Przez 9 lat współpracowała ze Szkołą Wajdy i Wajda Studio. Brała udział zarówno w projektach polskich jak i międzynarodowych. W 2014 i 2015 roku była częścią zespołu prowadzącego kampanię oscarową dla filmu „Joanna” Anety Kopacz, który zdobył Nominację w kategorii Najlepszy Krótkometrażowy Film Dokumentalny (OSCARS® 2015), a w 2017 roku współprowadziła kampanię promocyjną do Europejskich Nagród Filmowych dla filmu „Komunia” Anny Zameckiej, który jako pierwszy polski dokument pełnometrażowy znalazł się na krótkiej liście do nominacji do Nagród AMPAS. Pracuje zarówno z projektami dokumentalnymi jak i fabularnymi, ostatnio m.in. z „Mów mi Marianna” Karoliny Bielawskiej, „Hugo” Wojciecha Klimali, „Symfonią Fabryki Ursus” Jaśminy Wójcik, czy z fabularnym projektem Darii Woszek „Maryjki”, który swoją premierę będzie miał na jesieni 2019 roku. Ukończyła Kulturoznawstwo na Uniwersytecie Warszawskim, Zarządzanie na SGH oraz liczne kursy i warsztaty dotyczące zagadnień promocji i dystrybucji filmów, m.in. EPI Distribution 2.0 i EAVE Marketing Workshop.
Anna Wydra
Jest założycielką i szefową Otter Films – warszawskiej firmy produkcyjnej, koncentrującej się na artystycznych fabułach i filmach dokumentalnych. Realizuje produkcje filmowe i telewizyjne, głównie na rynku międzynarodowym. Wraz z reżyserem Bartkiem Konopką otrzymała nominację do Oscara za film dokumentalny „Królik po berlińsku”. Jest producentką lub koproducentką licznych, uznanych przez krytyków i publiczność filmów dokumentalnych: „6 kroków” Bartosza Dombrowskiego, „Deep Love” Jana P. Matuszyńskiego, „Efektu Domina” Elwiry Niewiery i Piotra Rosołowskiego, „Sztuki znikania” Bartka Konopki i Piotra Rosołowskiego oraz „Komunii” Anny Zameckiej, film otrzymał m.in. Europejską Nagrodę Filmową i Orła. Filmy wyprodukowane przez Annę były nagradzane na wielu festiwalach, w tym na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Locarno, Festiwalu Filmowym DOK w Lipsku, Festiwalu Filmowym Hot Docs, Krakowskim Festiwalu Filmowym, Międzynarodowym Festiwalu Filmów Dokumentalnych w Jihlavie i Warszawskim Festiwalu Filmowym. Fabuła „Zud” Marty Minorowicz miała swoją premierę na Berlinale, a „Ayka” Sergeya Dvortsevoya została nominowana do Złotej Palmy na festiwalu w Cannes. Anna Wydra jest członkiem Europejskiej Akademii Filmowej.
Małgorzata Świderska
Reżyserka filmowa i telewizyjna, doktorantka na Wydziale Reżyserii Filmowej i Telewizyjnej PWSFTviT w Łodzi, autorka: filmów dokumentalnych, realizacji spektakli operowych, kilku tysięcy trailerów filmowych i filmów reklamowych. Wykładowczyni PWSFTViT w Łodzi. Realizatorka spotów wizerunkowych Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie. Autorka pokazywanego na kilkudziesięciu festiwalach designu, w Polsce i na świecie, filmu dokumentalnego “Poużywajmy sobie. Historia polskiego wzornictwa”. Współzałożycielka i działaczka organizacji „Kobiety Filmu” zrzeszającej polskie filmowczynie. Obecnie odpowiada za multimedia i wizerunek Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy w Warszawie.
Agnieszka Niburska
Content & Commercial PR Director w HBO Europe, odpowiada za Public Relations w HBO Polska na stanowisku zastępczyni dyrektora marketingu. Jest absolwentką socjologii na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika. Już od ponad 18 pracuje jako menedżer PR, głównie w dziedzinie mediów i kultury. Prowadziła również zajęcia z socjologii i public relations w Wyższej Szkole Promocji. Odpowiada za strategię PR i działania HBO Europe w Polsce i Europie Środkowej. Wypromowała liczne oryginalne, polskie i zagraniczne produkcje HBO, w tym seriale (Gra o tron, Westworld, Wataha, Ślepnąc od świateł) i filmy dokumentalne (Komunia, Nadejdą lepsze czasy), a także licencjonowane seriale i filmy. Wspiera od samego początku projekty dokumentalne w DOC LAB POLAND.
MIĘDZYNARODOWI TUTORZY
Leena Pasanen
Dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Filmów Dokumentalnych i Animowanych w Lipsku (DOK Leipzig). Wcześniej była dyrektorem Finnagory – instytutu kultury przy Ambasdzie Finlandii w Budapeszcie. W fińskiej telewizji publicznej YLE była odpowiedzialna za redakcję dokumentu w YLE1 a następnie programowała dokumentalny i kulturalny kanał YLE Teema. W latach 2005 – 2008 Leena Pasanen była dyrektorem European Documentary Network. Jest cenionym ekspertem i wykładowcą.
Rada Šešić
Krytyk filmowy, reżyser, wykładowca i selekcjonerka festiwalowa – specjalizuje się przede wszystkim w kinie południowoazjatyckim i wschodnioeuropejskim. Związana jest z festiwalami: IDFA, IFFR, Sarajevo Film Festival i Kerala Film Festival oraz z Holenderskim Instytutem Edukacji Filmowej NIF. W Holandii zrealizowała cztery filmy, nagradzane później na festiwalach, w Sarajewie, gdzie wcześniej mieszkała również zajmowała się twórczością filmową. Jest cenioną konsultantką – zwłaszcza w tematyce filmu dokumentalnego.
Debra Zimmerman
Dyrektor Women Make Movies od 1983 r. Filmy WMM są zdobywcami Oscarów lub były wielokrotnie do tej nagrody nominowane. Jest cenionym na świecie ekspertem dystrybucji, marketingu i finansowania filmów. Zasiada w gremiach doradczych organizacji medialnych. Jest członkiem jury międzynarodowych festiwali filmowych, panelistą podczas wydarzeń fundacyjnych i rządowych. Laureatka nagrody Loreen Arbus przyznawanej przez New York Women in Film and Television oraz nagrody Hot Doc’s Doc Mogul Award wręczanej tym, którzy „w trakcie swojej kariery wnieśli istotny wkład w twórczy rozwój przemysłu dokumentalnego”.
Daniel Saltzwedel
Jest doradcą finansowym funduszu Medienboard Berlin-Brandenburg, wcześniej był w nim ekspertem ds. filmów dokumentalnych. Wraz z Liselot Verbrugge i Peterem Jägerem był partnerem w Dox-Consulting. Doradzał w międzynarodowych produkcjach dokumentalnych, pracował jako trener i strateg. Zajmował się developmentem w Ma.ja.de. Filmproduktion. Był producentem i menadżerem w Zero Film (zero fiction/zero one). Uczy finansów i dramaturgii na Uniwersytecie Filmowym w Babelsbergu. Lubi moderować wydarzenia publiczne. Studiował biznes, kulturoznawstwo i filozofię w Niemczech i Walii.
Paul Pauwels
Dyrektor belgijskiej firmy produkcyjnej Congoo bvba. Przez 6 lat był szefem European Documentary Network. Paul Pauwels ma bogate doświadczenie w koprodukcjach międzynarodowych zarówno jako redaktor zamawiający, jak i producent filmowy – pracował dla belgijskiej telewizji publicznej VRT, a przez blisko 30 lat pracował jako producent film realizowanych zarówno na lokalny, jak i międzynarodowy rynek. Był również dyrektorem zarządzającym szkoły filmowej ETMA. Jest bardzo cenionym wykładowcą i konsultantem, moderatorem konferencji i tutorem warsztatów filmowych, a także członkiem Eurovision Documentary Workgroup.
Hanka Kastelicova
Jest wiceprezesem i producentem wykonawczym filmów dokumentalnych dla HBO Europe. Ściśle współpracuje z centrami produkcyjnymi HBO Europe i jest odpowiedzialna za rozwój i produkcję filmów dokumentalnych HBO Europe. Zleca i współtworzy programy dokumentalne dla HBO Europe, koncentrując się na produkcjach pełnometrażowych, które powinny mieć silny związek z krajami, w których HBO Europe nadaje. Jest absolwentką Wydziału Filmu i Dokumentu TV w Akademii Sztuk Scenicznych w Pradze. Przez ponad 25 lat pracowała w Słowenii jako reżyserka i producentka filmów dokumentalnych, ostatnio jako redaktor zamawiający i kierownik ds. rozwoju programowania dokumentalnego. Jako doświadczona i zaangażowana autorka filmów dokumentalnych, była wykładowcą i organizatorką kursów mistrzowskich i seminariów branżowych oraz moderatorem i uczestnikiem wydarzeń dokumentalnych w wielu krajach.
GOŚCIE POPRZEDNICH SESJI:
Maria Zmarz-Koczanowicz
Reżyserka, scenarzystka. Urodziła się w 1954 roku. Jest jedną z najbardziej znanych polskich dokumentalistek. Zrealizowała około 50 filmów, które tworzą najpełniejszy, subiektywny dokument polskich przemian wolnościowych ostatnich dekad. Jej filmy mają atrakcyjną telewizyjną formę, błyskotliwy, gęsty montaż – ale jest w nich zawsze obecne spojrzenie autorki. Są to zbiorowe portrety grup pokoleniowych („Pokolenie 89”), jak sylwetki wybitnych artystów i intelektualistów (Czesław Miłosz, Leszek Kołakowski, Jerzy Turowicz, Jerzy Grotowski) – wszystkie one składają się na dziennik polskiego inteligenta, świadka epoki pełnej wielkich nadziei, wychylonego w przyszłość. Filmy dokumentalne Marii Zmarz-Koczanowicz prezentowane były na wielu międzynarodowych festiwalach, zdobywając liczne nagrody (m.in. Urząd, 1986 — Złoty Smok i Lajkonik w Krakowie, Główna Nagroda na festiwalu Cinéma du Réel). W 1993 r. zadebiutowała filmem fabularnym „Kraj świata”. Jej najnowszy, ukończony w 2015 roku film to „Adam Michnik. Bądź realista, chciej niemożliwego”.
Anna Dorota Wardęszkiewicz
Montażystka, przede wszystkim filmów dokumentalnych, zmontowała ich ponad 150. Urodziła się w 1941 r. w Serokach. Jest absolwentką i wykładowcą Szkoły Filmowej w Łodzi. Przez wiele lat była związana z Wytwórnią Filmów Oświatowych w Łodzi. W 2014 roku pełniła funkcję eksperta Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Montowała wiele filmów Pawła Łozińskiego, m.in. „Ojciec i syn”, „Chemia”, „Werka” i „Rozwód”. Współpracowała również z Krzysztofem Kieślowskim – „Siedem dni tygodnia”, z Maciejem Drygasem – „Stan nieważkości” i „Usłyszcie mój krzyk” oraz z Michałem Marczakiem – „Fuck For Forest” i „Koniec Rosji”. Współpracowała przy reżyserii i sama wyreżyserowała wiele filmów, m.in. „Granicę”, „Bliznę”, „Sprzedawcę chleba”, „Hospodi pomiłuj” i „Oferta”. W dwóch ostatnich była również autorką scenariusza.
Jarosław Kamiński
Montażysta filmowy. Urodził się w 1960 r. w Łodzi. Ukończył Wydział Filmowy i Telewizyjny Akademii Sztuk Scenicznych w Pradze i doktoryzował się na nim. Za montaż filmu „Z odzysku” Sławomira Fabickiego otrzymał nagrodę na festiwalu w Gdyni. Za „Żurek” Ryszarda Brylskiego, „Jesteś Bogiem” Leszka Dawida i „Idę” Pawła Pawlikowskiego został wyróżniony Polską Nagrodą Filmową, Orzeł. Montował kilkadziesiąt innych filmów, w tym „Córki dancingu” Agnieszki Smoczyńskiej oraz „Jacka Stronga” i „Pokłosie” Władysława Pasikowskiego. Często współpracuje z Jackiem Bławutem, m.in. przy serialach dokumentalnych „Ja, alkoholik” i „Nasz spis powszechny”. Członek założyciel Polskiego Stowarzyszenia Montażystów, w latach 2011-2013 jego prezes. Jest wykładowcą Szkoły Filmowej w Łodzi, członkiem Polskiej Akademii Filmowej, Europejskiej Akademii Filmowej oraz Amerykańskiej Akademii Sztuki i Wiedzy Filmowej.
Rafał Listopad
Montażysta. Absolwent Szkoły Filmowej w Łodzi, montażysta i pedagog. Członek Europejskiej Akademii Filmowej (EFA), Polskiej Akademii Filmowej (PAF) i Polskiego Stowarzyszenia Montażystów (PSM). Autor montażu nagradzanych w kraju i za granicą filmów fabularnych, filmów dokumentalnych, teatrów telewizji, teledysków i filmów reklamowych, takich jak: „Katyń” Andrzeja Wajdy, „Poste restante” Marcela Łozińskiego, „Abu Haraz” Macieja Drugasa i „Ambassada” Juliusza Machulskiego. W swoim dorobku ma ponad piętnaście pełnometrażowych filmów fabularnych, kilkanaście filmów dokumentalnych, kilkaset filmów reklamowych.
Wojciech Staroń
Operator i reżyser od początku swojej pracy silnie związany z filmem dokumentalnym. Ukończył wydział operatorski PWSFiTv w Łodzi. Debiut „Syberyjska Lekcja” (1998) i po latach jego kontynuacja „Argentyńska lekcja” (2010) to wielokrotnie nagradzane na świecie autobiograficzne dokumenty docenione za wybitne nowe spojrzenie na ten gatunek filmowy. Autor zdjęć w licznych filmach fabularnych i dokumentalnych m.in. „Nagroda” (Srebrny niedźwiedź na Berlinale dla autora zdjęć) „Pl. Zbawiciela” (Srebrna żaba dla autora zdjęć na Cammerimage).
Mariusz Włodarski
Producent filmowy. W 2005 roku ukończył Wydział Studiów Międzynarodowych na Uniwersytecie Łódzkim pisząc pracę magisterską o zastosowaniu elementów marketingu w dystrybucji kinowej w Polsce. Następnie ukończył studia podyplomowe na kierunku Organizacja Produkcji Filmowej w PWSFTViT w Łodzi. Pracował dla jednego z największych studiów produkcyjnych w Polsce – Opus Film. Poza pracą w Polsce uczestniczył w międzynarodowych produkcjach filmowych takich jak „Simon Konianski“ produkowany przez belgijskie Versus Production czy „The Flying Machine“ produkowany przez brytyjską firmę Breakthru Films. W 2010 roku założył wraz z trójką przyjaciół własną firmę – Lava Films, poprzez którą wyprodukował film dyplomowy Magnusa von Horn, pt. „Bez Śniegu“. Doszkalał się na kursie dla producentów europejskich EAVE, warsztatach Passion to Market oraz EKRAN, rozwijając w nich debiut fabularny Magnusa von Horn pt. „Intruz” mający swoją światową premierę na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Cannes 2015. Mariusz był wykładowcą na kursie dla Producentów Kreatywnych organizowanym przez Szkołę Wajdy w Warszawie. Aktualnie jest wykładowcą na Wydziale Reżyserii oraz Wydziale Organizacji Sztuki Filmowej w PWSFTViT w Łodzi.
Tomasz Wolski
Reżyser, operator i producent. Absolwent Szkoły Wajdy, uczestnik Berlinale Talent Campus oraz warsztatów Berlin Today Award, absolwent stypendium Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, NCK Młoda Polska, ekspert w Polskim Instytucie Sztuki Filmowej, członek Stowarzyszenia Filmowców Polskich oraz Europejskiem Akademii Filmowej (EFA). Reżyser, operator oraz montażysta nagradzanych filmów dokumentalnych m.in. „Klinika” (2006), „Złota rybka” (2008), „Szczęściarze” (2009), „Aktorzy” (2009), „Pomału” (2010), „Lekarze” (2011), „Pałac” (2012). Reżyser i scenarzysta krótkiego filmu fabularnego „Córka” (2015). Montażysta filmów m.in. „Dziennik z podróży” (2013), „21xNY” (2016) oraz „Krzyżoki” (2017). Aktualnie na premierę czeka jego najnowszy film dokumentalny „Festiwal” (2017), pracuje także nad kreacyjnym filmem dokumentalnym „Zwyczajny kraj” oraz debiutem fabularnym.
Bartek Pietras
Montażysta. Absolwent Szkoły Filmowej w Łodzi, montażysta filmowy i pedagog. Członek Europejskiej Akademii Filmowej (EFA), Polskiej Akademii Filmowej (PAF) i Polskiego Stowarzyszenia Montażystów (PSM). Zajmował się montażem filmów „Baby blues” Katarzyny Rosłaniec, „Sala samobójców” Jana Komasy, „Gry wojenne” Dariusza Jabłońskiego oraz seriali „Bez tajemnic” i „Pitbull”. Laureat między innymi Polskiej Nagrody Filmowej Orzeł za montaż „Sali samobójców” oraz nagrody za montaż filmu „Oda do radości” na Koszalińskim Festiwalu Debiutów Filmowych „Młodzi i Film”.
Marcin Pieńkowski
Dyrektor artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Filmowego T-Mobile Nowe Horyzonty, ekspert PR i marketingu, były szef PR i marketingu festiwalu MFF T-Mobile Nowe Horyzonty i American Film Festival we Wrocławiu.
Izabela Łopuch – szefowa produkcji HBO Polska.
Joanna Pawluśkiewicz – scenarzystka, producentka i pisarka, performerka z Klubu Komediowego.
Aleksandra Markowska – aktorka i performerka z Klubu Komediowego.
Aleksandra Derewienko – szef sprzedaży w Cat & Docs, wcześniej kierownik sprzedaży na Europę Wschodnią i Azję w Taskovski Films.
Joanna Tereszczuk – przedstawicielka Onet VOD oraz ekspert ds. dystrybucji.
Szymon Lenkowski, Piotr Bujnowicz – właściciele firmy Trailer and More, specjalizującej się w realizacji trailerów.
Michał Połetek – szef działu filmowego w portalu crowdfundingowym polakpotrafi.pl.
ZAGRANICZNI TUTORZY
Lise Lense-Møller
Producentka i dyrektor zarządzający Magic Hour Films – kopenhaskiej firmy produkcyjnej, która wyprodukowała (także jako koproducent) ponad 60 filmów. Wiele z nich spotkało się z międzynarodowym uznaniem, szczególnie „Burma VJ”, który otrzymał 52 międzynarodowe nagrody i nominację do Oscara. Lise jest wykładowczynią i od 25 lat prowadzi międzynarodowe warsztaty, między innymi w ramach programu MEDIA – EAVE. Lise prowadzi także mały dom wydawniczy.
Brigid O’Shea
Tutor i wykładowca, specjalizuje się w strategii festiwalowej dla projektów dokumentalnych. Szefowa DOK Industry Programme od 2013 roku. Karierę zaczynała pracując przy festiwalu Berlinale. Potem pracowała przy wielu programach dokumentalnych, wśród nich są IDF – Instytut Filmu Dokumentalnego i Documentary Campus. Jest także producentką filmową.
Peter Jäger
Szef AUTLOOK Filmsales GmbH. Urodził się w Belgii. Studiował prawo i filozofię. W czasie studiów wraz z kolegami z uniwersytetu stworzył nowy magazyn i został jego szefem. Później pracował jako konsultant u kilku największych, niezależnych dystrybutorów filmowych, zajmujących się produkcjami takimi jak „Festen”, „Mulholland Drive” i trylogią „Władca pierścieni”. W 2005 roku Peter Jäger założył AUTLOOK Filmsales GmbH, międzynarodową firmę zajmującą się dystrybucją filmów dokumentalnych. Dziś Autlook jest wiodącym dystrybutorem na świecie. Peter Jäger jest również ekspertem programu MEDIA, członkiem jury Flamandzkiego Funduszu Filmowego, Wiedeńskiego Funduszu Filmowego oraz wykładowcą na Akademii Filmowej w Wiedniu, Donau-University Krems, Akademii Filmowej w Berlinie, Eurodocs, Cine Regio, MAIA warsztat i IDFA Academy. Jako konsultant jest goszczony przez IDFA, Hot Docs, Berlinale i festiwal w Cannes.
Mikael Opstrup
Szef Studies & Co-production Guide Editor w European Documentary Network. Swoje życie zawodowe związał z dokumentem, już od swojego pierwszego filmu nakręconego w 1977 r. Dwa lata później ukończył Uniwersytet w Kopenhadze (specjalizacja filmowa). Przez większą część lat 80. zajmował się dystrybucją kinową dokumentów. Od lat 90. jest producentem znanych na świecie filmów dokumentalnych. Od 1998 do 2002 r. był konsultantem w Duńskim Instytucie Filmowym, a od 2002 – 2008 r. współwłaścicielem firmą Final Cut Productions w Kopenhadze.
Elizabeth Radshaw
Dyrektorka programów Industry na Międzynarodowym Festiwalu Filmów Dokumentalnych Hot Docs w Toronto.Nadzoruje prowadzone przez festiwal programy wspierania filmowców: Hot Docs Collection, Shaw Media-Hot Docs Funds, Hot Docs-Blue Ice Group Documentary Fund oraz CrossCurrents Doc Fund. Na festiwalu jest kuratorką konferencji, warsztatów oraz Hot Docs Forum i Hot Docs Deal Maker – pitchingów i spotkań, które ułatwiają kontakt twórców z instytucjami finansującymi. Zanim rozpoczęła współpracę z Hot Docs, pracowała w TVF International i National Film Board of Canada, organizowała również montrealską edycję Rooftop Short Film Festival.
GOŚCIE SPECJALNI:
Tue Steen Muller – znany i ceniony międzynarodowy konsultant w dziedzinie dokumentu, krytyk filmowy,
Xavier Henry-Rashid – szef Film Republic, londyńskiej agencji, zajmującej się sprzedażą filmów fabularnych i dokumentów.
Agenci sprzedaży:
Deckert Distribution (Ina Rossow),
Rise and Shine (Stephan Kloos),
Sideways (Kaaz Basma) ,
Magnet (Georg Gruber),
Autlook (Peter Jaeger),
Film Trasit (Jan Rofekamp),
Slingshot (Manuela Bueno),
Przedstawiciele zagranicznych telewizji: Arte France, Arte G.E.I.E., ZDF, ARD, YLE (Finlandia), ERR (Estonia), Ceske Televise, Al Jazeera, Canal+, DR (Dania), RAI, BBC, Channel 4, TV3 (Katalonia).
Selekcjonerzy festiwali dokumentalnych oraz przedstawiciele współpracujących z tymi festiwalami platform pitchingowych i sekcji industry: IDFA, Lipsk, Hot Docs, Jihlava, Sheffield, La Rochelle, Vision du Reel, Cine du Reel, CPH Docs (Dania), London IDF, Clermont Ferrand, Zagreb Docs, Popoli, Docs DF (Meksyk), Palm Springs, AFI Docs (USA).