ADAM ŚLESICKI
Dyrektor
DOC LAB POLAND
Prezes zarządu
FUNDACJA FILMOWA IM. WŁADYSŁAWA ŚLESICKIEGO
adam.slesicki@fundfilm.pl
Założyciel i prezes zarządu Fundacji Filmowej im. Władysława Ślesickiego; dyrektor DOC LAB POLAND – największego w Polsce programu konsultacyjnego i platformy prezentacyjnej dla filmowców-dokumentalistów. Producent filmów dokumentalnych.
W latach 2001- 2015 związany ze Szkołą Wajdy, gdzie był wicedyrektorem programowym (od 2011), kierownikiem Programu Dokumentalnego DOK PRO (od 2009) szefem promocji i PR (2005-2010) oraz szefem dziewięciu edycji ogólnopolskiego Konkursu Scenariuszowego Script Pro (pierwszych 5 edycji pod nazwą Hartley-Merrill). Urodzony w 1973 roku, absolwent Uniwersytetu Warszawskiego: Instytutu Stosunków Międzynarodowych, Studiów Amerykanistycznych oraz Centrum Studiów Latynoamerykańskich. W latach 1995-2002 pracował jako scenarzysta, tłumacz i dziennikarz.
Jako producent i producent wykonawczy z ramienia Wajda Studio ma na swoim koncie filmy dokumentalne nagradzane na całym świecie (m.in. nominacja do Oscara, nominacja do Europejskiej Nagrody Filmowej, Grand Prix na festiwalu Nowe Horyzonty, Główna Nagroda za film dokumentalny w Palm Springs, Najlepszy Dokument na Los Angeles Film Awards).
Producent lub producent wykonawczy:
„Furia”, reż. Krzysztof Kasior, 2021
„Miejscy kowboje”, reż. Paweł Ziemilski, 2016
„Dos Islas” [Dwie wyspy], reż. Adriana F. Castellanos, 2016
„Wariacja na wiolonczelę solo”, reż. Aleksandra Rek, 2016
„Ślimaki”, reż. Grzegorz Szczepaniak, 2015
„Budzik”, reż. Piotr Małecki, 2015
„Wyspa”, reż. Natalija Krasilnikova, 2015
„6 filmów o miłości”, zestaw etiud, 2014
„Pieśń pasterza”, reż. Vahram Mkhitaryan, 2014
„Superjednostka”, reż. Teresa Czepiec, 2014
„Kolaudacja”, zestaw etiud, 2014
„Galeria”, zestaw etiud, 2014
„Niewiadoma Henryka Fasta”, reż. Agnieszka Elbanowska, 2013
„Joanna”, reż. Aneta Kopacz, 2013
„Inny film”, reż. Brygida Frosztęga-Kmiecik, 2013
„8 filmów o miłości”, zestaw etiud, 2013
„Dziś w Warszawie, jutro gdzieś w świecie” reż. Grzegorz Brzozowski, 2013
„Halina Paszkowska – wybór materiałów”, reż. Anna Grzelewska, Anna Czerwińska, 2013
„Mój dom”, reż. Magdalena Szymków, 2012
„Paparazzi”, reż. Piotr Bernaś, 2011
„Decrescendo”, reż. Marta Minorowicz, 2011
„3 dni wolności”, reż. Łukasz Borowski, 2011
„Oj Boże, drogi Boże”, reż. Julia Popławska, 2010
„Przyrzeczona”, reż. Lesław Dobrucki, 2010
„Przełamując mury”, reż. Paweł Ferdek, 2009
KATARZYNA ŚLESICKA
Dyrektor
DOC LAB POLAND
Wiceprezes zarządu
FUNDACJA FILMOWA IM. WŁADYSŁAWA SLESICKIEGO
katarzyna.slesicka@fundfilm.pl
Producentka, menedżer kultury, członkini Polskiej Akademii Filmowej przyznającej Orły. W latach 2001-2015 związana ze Szkołą Wajdy, od 2005 roku jako członek zarządu i dyrektor Szkoły Wajdy i Wajda Studio; była także producentką z ramienia Wajda Studio wielu nagradzanych filmów, w tym pełnometrażowej fabuły „Sanctuary” Nory McGettigan, zrealizowanej w koprodukcji z Irlandią oraz pełnometrażowego dokumentu „Droga przez Baltoro” Elizy Kubarskiej, koprodukowanego z Wielką Brytanią, Niemcami i Austrią. Pomysłodawczyni, koordynatorka i wykładowca programu dla Kreatywnych Producentów w Szkole Wajdy. Dyrektor finansowy dziewięciu edycji Europejskiego Programu dla Profesjonalistów Filmowych EKRAN finansowanego przez Program Media.
Wybrane produkcje jako producent lub producent wykonawczy (wyprodukowane przez Wajda Studio):
„Przed świtem”, reż. Monika Pawluczuk, dokument, 2015
„Droga na K2”, reż. Eliza Kubarska, Polska/Wlk. Brytania/Niemcy/Austria, dokument, 2015
„Kiedy będę ptakiem” reż. Monika Pawluczuk, dokument, 2013
„Sanctuary”, reż. Norah McGettigan, film fabularny Polska/Irlandia, 2012
„Gdzie jest Sonia?” reż. Radka Franczak, dokument, 2012
„Urodziny”, reż. Maciej Sobieszczański, fabuła, 2011
„Glasgow”, reż. Piotr Subbotko, fabuła, 2010
„Marysina Polana” reż. Grzegorz Zariczny, dokument, 2010
„Przyrzeczona” reż. Lesław Dobrucki, dokument, 2009
„Przełamując mury” reż. Paweł Ferdek, dokument, 2009
„Viva Maria” reż. Agnieszka Smoczyńska, dokument, 2009
„Na północ od Kalabrii” reż. Marcin Sauter, dokument, 2009
„Andrzej Wajda. Róbmy zdjęcie!”, reż. Zespół Paladino, dokument, 2008
„Aria Diva”, fabuła, reż. Agnieszka Smoczyńska, 2007
„Jak to jest być moją matką”, fabuła, reż. Norah Mc Gettigan, Polska/Irlandia, 2007
„Podróż”, fabuła, reż. Dariusz Glazer, 2006
„Droga wewnętrzna”, fabuła, reż. Dorota Lamparska, 2006
„Trójka do wzięcia”, fabuła, reż. Bartek Konopka, 2006
„Reflection”, dokument, zestaw filmów, Polska/Niemcy, 2005
„Na działce”, dokument, reż. Thierry Paladino, 2006
„Kredens”, dokument, reż. Jacob Dammas, Polska/Dania, 2007
Wykształcenie:
2004-2005 Szkoła Główna Handlowa, Podyplomowe Studia – Zarządzanie kulturą
1994-1999, Amerykanistyka oraz Międzywydziałowe Indywidualne Studia Humanistyczne – Uniwersytet Warszawski
Wybrane dodatkowe szkolenia:
2014 Studium Prawa Europejskiego/ Kierownik programów europejskich
2010 Ex Oriente: szkolenie – rozwój projektów dokumentalnych
2008 EAVE: roczne szkolenie dla producentów filmowych
ALEKSANDRA BUJAK
Koordynatorka programu
aleksandra.bujak@fundfilm.pl
MONIKA ZARZYCKA
media społecznościowe
socialmedia@fundfilm.pl
Posiada wieloletnie doświadczenie w organizowaniu wydarzeń i imprez kulturalnych. Programowała, produkowała i promowała wydarzenia kulturalne organizowane w Narodowym Instytucie Audiowizualnym, w najpopularniejszych klubach warszawskich (Powiększenie, Chłodna 25, Plan B, Kosmos Kosmos, Kurort), a także na potrzeby Festiwali Muzycznych i Filmowych. Przez lata związana z Kino.Lab Cinema w CSW i International Film Festival Watch Docs. Od lat popularyzuje polski dokument poprzez cykl spotkań i projekcji filmowych, m.in prowadziła wspólnie z dziennikarką filmową Anną Serdiukow program filmowy „Nie znajdziesz tego na torrentach”, a z dr Iwoną Kurz z Instytutu Kultury Polskiej cykl „Dekalog dziś – cykl: Przetrwać w mieście”.
AGNIESZKA ROSTROPOWICZ-RUTKOWSKA
Koordynator CEDOC MARKET
market@doclab.pl
Specjalistka ds. promocji i strategii festiwalowych.
Przez 9 lat współpracowała ze Szkołą Wajdy i Wajda Studio. Brała udział zarówno w projektach polskich jak i międzynarodowych. W 2014 i 2015 roku była częścią zespołu prowadzącego kampanię oscarową dla filmu „Joanna” Anety Kopacz, który zdobył Nominację w kategorii Najlepszy Krótkometrażowy Film Dokumentalny (OSCARS® 2015), w 2017 roku współprowadziła kampanię promocyjną do Europejskich Nagród Filmowych dla filmu „Komunia” Anny Zameckiej, który jako pierwszy polski dokument pełnometrażowy znalazł się na krótkiej liście do nominacji do Nagród AMPAS, a w 2019 kampanię oscarową dla krótkiej animacji „Acid Rain” w reżyserii Tomka Popakula. Pracuje zarówno z projektami dokumentalnymi jak i fabularnymi, ostatnio m.in. z „Mów mi Marianna” Karoliny Bielawskiej, „Hugo” Wojciecha Klimali, „Symfonią Fabryki Ursus” Jaśminy Wójcik, czy z fabularnym projektem Darii Woszek „Maryjki”, który swoją premierę będzie miał na festiwalu SXSW w USA w marcu 2020 roku. Ukończyła Kulturoznawstwo na Uniwersytecie Warszawskim, Zarządzanie na SGH oraz liczne kursy i warsztaty dotyczące zagadnień promocji i dystrybucji filmów, m.in. EPI Distribution 2.0 i EAVE Marketing Workshop.
FILMOGRAFIA:
Maryjki / Marygoround, dir. Daria Woszek, 2020
Symfonia Fabryki Ursus / Symphony of the Ursus Factory, dir. Jaśmina Wójcik 2018
Hugo, dir. Wojciech Klimala 2017
Komunia / Communion, dir. Anna Zamecka 2017
Mów mi Marianna / Call Me Marianna, dir. Karolina Bielewska 2016
Wielki Teatr / The Great Theater, dir. Sławomir Batyra 2016
Nauka chodzenia / The Walking Spark, dir. Marcin Kopeć 2016
Koniec świata / End of the World, dir. Monika Pawluczuk 2015
K2. Dotknąć nieba / K2. Touching the Sky, dir. Eliza Kubarska 2015
Piano, dir. Vita Drygas 2015
Superjednostka / Superunit, dir. Teresa Czepiec 2014
Naturalni / The Naturals, dir. Kristoffer Rus 2014
Joanna / Joanna, dir. Aneta Kopacz 2013
Kiedy będę ptakiem / When I Am A Bird , dir. Monika Pawluczuk2013
Gdzie jest Sonia? / Losing Sonia, dir. Radka Franczak 2012
Mój dom / My House Without Me, dir. Magdalena Szymków 2012
Paparazzi, dir. Piotr Bernaś 2011
URSZULA LIPIŃSKA
Manager promocji
ula.lipinska@doclab.pl
Pracuje w branży filmowej od 2005 roku. Jako dziennikarka współpracowała z takimi tytułami jak m.in. „Kino”, „Ekrany”, „Rzeczpospolita”, „Tygodnik Powszechny”, „Kmag”, „Życie Warszawy”, „Polish Film Magazine”, Senses of Cinema i Stopklatka. Przez lata relacjonowała dla polskiej prasy najważniejsze międzynarodowe festiwale filmowe odbywające się w Cannes, Berlinie, Wenecji, San Sebastian, Rotterdamie i Locarno. Była członkiem komisji selekcyjnej European Short Pitch oraz tutorką warsztatów Nisimasa European Network of Young Cinema. Jest współautorką książek „Kino-Sztuka” pod redakcją Jakuba Majmurka i Łukasza Rondudy (wyd. Krytyki Politycznej i Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, 2015) oraz „David Lynch” (wyd. Tumult, 2017).
Obecnie pracuje przy produkcjach fabularnych i dokumentalnych jako tłumaczka, koordynator produkcji oraz postprodukcji. Współpracowała przy powstaniu takich filmów i seriali jak „Syndrom Hamleta” (2022) Elwiry Niewiery i Piotra Rosołowskiego, „Chleb i sól” (2022) Damiana Kocura, „Anatomia” (2021) Aleksandry Jankowskiej, „Sexify” (2021) Kaliny Alabrudzińskiej i Piotra Domalewskiego, „Dalej jest dzień” (2020) Damiana Kocura, „Last Days of Summer” (2020) reż. Karl Fris Forhammer; , „Ravens” (2019) reż. Karl Fris Forhammer oraz „Wilkołak” (2018) reż. Adrian Panek. Od 2012 roku jest także publicystką branżowego Magazynu FilmPro.